خبر فوری

 
 
قول همکاری نخست وزیر پاکستان به هند در صورت ارائه شواهد و مستندات مربوط به حادثه پولوامه
کد خبر :1603555092

14:12 1397/11/30


برچسب ها : عمران خان, هند, کشیمر,

، نخست وزیر پاکستان پیشنهاد هرگونه همکاری برای انجام تحقیقات در خصوص انفجار تروریستی پولوامه را به مقامات هند داد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، نخست وزیر پاکستان پیشنهاد هرگونه همکاری برای انجام تحقیقات در خصوص انفجار تروریستی پولوامه را به مقامات هند داد.

عمران خان در نطقی عمومی درباره انفجار تروریستی چند روز گذشته در پولواما واقع در منطقه کشمیر هند اظهار داشت: چند روز گذشته انفجاری در منطقه پولوامای کشمیر به وقوع پیوست و من باید هرچه فوری به آن واکنش نشان میدادم، اما با توجه به سفر ولیعهد عربستان سعودی و هیئت همراه به پاکستان و مشغله های ایجاد شده، امکان صدور بیانیه در خصوص حادثه تروریستی کشمیر وجود نداشت.

وی در پاسخ به ادعاهای مقامات هند گفت: دهلی نو بدون انجام هیچگونه تحقیقات، پاکستان را مسبب این حادثه اعلام نموده است و به این نکته نیاندیشیده است که پاکستان چه سودی از این اقدام خواهد برد؟ برای پاکستان چه لزومی دارد همزمان با سفر ولیعهد عربستان به کشورش و برگزاری اجلاس اقتصادی، دست به اقدام تروریستی بزند؟

وی افزود: حتی اگر سفر ولیعهد عربستان به پاکستان صورت نمی پذیرفت، هند باید ببیند پاکستان چه سودی از حادثه تروریستی کشمیر خواهد برد؟ و چرا باید زمانی که ما به دنبال توسعه و آبادانی کشور خود هستیم به توطئه علیه کشور همسایه روی بیاوریم.

وی ادامه داد: ما طی 15 سال به مبارزه با تروریسم پرداختیم که در آن 70 هزار نفر از نیروهای ما در جنگ با تروریسم کشته شدند.

وی در ادامه طی سوالی خطاب به همتای هندی خود اظهار داشت: آیا شما قصد دارید خود را در گذشته حبس نمایید و مسئولیت هرگونه اقدام تروریستی در کشمیر را متوجه پاکستان بدانید؟

وی افزود: هند به جای حل مسالمت آمیز موضوع کشمیر از طریق گفتگو و مذاکره به اتهام زنی علیه پاکستان روی آورده است.

وی تصریح کرد: این پاکستان جدید همراه با تفکر جدید است، ما معتقدیم نه هیچ فردی با خروج از پاکستان در کشورهای دیگر به اقدامات تروریستی بپردازد و نه هیچ شخصی با ورود به پاکستان، دست به اقدامات تروریستی بزند، زیرا این موضوع به نفع ماست و ما خواهان ثبات و امنیت هستیم.

وی در ادامه به دولت هند پیشنهاد داد در صورتی که هند خواستار همکاری پاکستان برای انجام تحقیقات در زمینه حادثه تروریستی پولواما است پاکستان آماده همکاری است.

وی خطاب به مقامات هند گفت: در صورتی که شما مستندات و مدارک معتبر مبنی بر نقش داشتن پاکستان در حادثه تروریستی کشمیر در دست دارید را ارائه نمایید، من این اطمینان را میدهم که اقدام جدی در این باره صورت پذیرد.

وی افزود: ما تحت فشار هند حاضر به انجام عملیات نشده ایم، بلکه این دشمنی با پاکستان است که گروهی از سرزمین پاکستان دست به عملیات تروریستی علیه کشورهای دیگر بزند و این موضوع بر خلاف مناسبات ماست.

عمران خان گفت: هر زمان که به هند پیشنهاد مذاکره را ارائه کرده ایم، هند در نخستین پیش شرط خود، خواستار مذاکره در خصوص تروریسم شده است و اکنون من صریحا اعلام میکنم ما حاضر به گفتگو درباره تروریسم نیز هستیم، زیرا تروریسم مشکل بزرگ و مشترک منطقه است و ما خواهان خاتمه بخشیدن به تروریسم در منطقه هستیم.

ارسال نظر

 
1