خبر فوری

 
 
قطع روابط با چین، پیش شرط آمریکا برای خروج پاکستان از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی
کد خبر :697647673

15:55 1398/12/03


برچسب ها : CPEC, اقتصاد پاکستان, پاکستان و آمریکا, پاکستان و چین, پاکستان و گروه ویژه اقدام مالی, پروژه سی پک, دونالد ترامپ, گروه ویژه اقدام مالی,

آمریکا با اعلام پیش شرطی به پاکستان پیشنهاد داده است در صورت خروج اسلام آباد از پروژه سی پیک و قطع روابط اقتصادی با چین می تواند از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی خارج گردد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| آمریکا با اعلام پیش شرطی به پاکستان پیشنهاد داده است در صورت خروج اسلام آباد از پروژه سی پیک و قطع روابط اقتصادی با چین می تواند از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی خارج گردد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هارون الرشید از روزنامه نگاران و تحلیل گران برجسته پاکستان در این باره افشا نموده است که پاکستان به علت توجه های آمریکا در فهرست خاکستری قرار گرفته است و نقش هند در این زمینه ناچیز است.

وی با اشاره به تصمیم گروه ویژه اقدام مالی مبنی بر ادامه درج نام پاکستان در فهرست خاکستری این گروه اظهار داشت: این کمک های آمریکا بود که پاکستان همچنان در فهرست خاکستری قرار دارد و نه هند، دولت هند در اقدامات خود علیه ما و درج نام پاکستان در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی با شکست مواجه شده است، هند خواستار تحویل حافظ سعید(سرکرده لشکر طیبه) به این کشور است اما پاکستان تاکنون هیچکدام از مطالبات دهلی نو را نپذیرفته است.

وی با اشاره به حمایت های چین، آمریکا و دیگر کشورها از پاکستان تصریح کرد: از میان 39 کشور تنها 10 کشور در کنار هند حضور دارند و این کشورها از متحدان آمریکا نیز هستند، آمریکا به پاکستان پیشنهاد داده است تا اسلام آباد با حذف چین پروژه مشترک خود با این کشور را پایان دهد و پروژه جایگزین آمریکایی را در پاکستان اجرا نماید تا بتواند از فهرست خاکستری گروه ویژه اقدام مالی خارج گردد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا از یک سو از پروژه سی پیک نگران است و از سوی دیگر خواستار اعمال فشار بر افغانستان است، پذیرفتن شرایط آمریکا از سوی پاکستان به معنای پذیرفتن شرایط هند و انزوا در قبال فشارهای دولت هند خواهد بود و پاکستان هیچگاه از مواضع اساسی و بنیادی خود عقب نشینی نخواهد کرد.

ارسال نظر

 
1