خبر فوری

 
 
قریشی: پاکستان حامی اصلی سیاست چین واحد است
کد خبر :996848820

14:13 1399/06/21


برچسب ها : پاکستان و چین, سازمان همکاری شانگهای, شاه محمود قریشی, وانگ یی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه چین,

وزیر امور خارجه پاکستان در جریان دیدار با وانگ ئی همتای چین خود گفت: پاکستان از حامیان اصلی سیاست «چین واحد» است و در امور مربوط به منافع ملی چین در کنار آن حضور دارد.


مسکو: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان در جریان دیدار با وانگ ئی همتای چین خود گفت: پاکستان از حامیان اصلی سیاست «چین واحد» است و در امور مربوط به منافع ملی چین در کنار آن حضور دارد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان و وانگ یی وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در مسکو با یکدیگر دیدار و گفتگو نمودند.

دو طرف در جریان این گفتگو به بررسی مناسبات دوجانبه و گسترش همکاری ها میان دو کشور و همچین اوضاع منطقه پرداختند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار اظهار داشت: پاکستان و چین شرکای استراتژیک و قابل اعتمادی برای برپایی صلح در منطقه هستند

وی خاطرنشان کرد: ارتقاء روابط منطقه ای و ایجاد صلح و ثبات از اهداف مشترک «یک کمربند یک راه» و «سازمان همکاری شانگهای» است.

قریشی در ادامه این دیدار با اشاره به موضوع مهاجران افغانی در پاکستان گفت: بازگشت مهاجران افغانی موجود در پاکستان باید بخشی از مذاکرات صلح افغانستان باشد، ایجاد افغانستان پر امن نیاز اساسی برای امنیت و ثبات منطقه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وزیر امور خارجه چین را از وضعیت کشمیر و اقدامات هند در این منطقه آگاه ساخت و تصریح کرد: جنایات ضد انسانی هند در منطقه کشمیر نشان دهنده رویکرد متعصبانه هند می باشد.

ارسال نظر

 
1