خبر فوری

 
 
قریشی: پاکستان امنیت افغانستان را مستلزم ثبات در منطقه می داند
کد خبر :1417329131

14:23 1399/09/20


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, سفیر افغانستان, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی اظهاراتی ضمن تاکید بر اهمیت برپایی صلح در افغانستان، آن را مستلزم ثبات در منطقه عنوان نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی اظهاراتی ضمن تاکید بر اهمیت برپایی صلح در افغانستان، آن را مستلزم ثبات در منطقه عنوان نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نجیب الله علی خیل سفیر جدید افغانستان در اسلام آباد صبح امروز با حضور در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه اسلام آباد و کابل و گسترش همکاری ها و تحکیم روابط بحث و رایزنی نمودند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار ضمن تبریک به سفیر جدید افغانستان ابراز داشت: پاکستان و افغانستان دارای روابط دیرینه و دوستانه با یکدیگر هستند.

وی با اشاره به سفر اخیر نخست وزیر پاکستان به کابل گفت: سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به کابل و رایزنی های وی با مقامات افغانستان مسیر توسعه روابط و افزایش سطح همکاری های دوجانبه میان اسلام آباد و کابل در زمینه های مختلف را هموار نمود.

قریشی با بیان اینکه پاکستان امنیت افغانستان را لازمه اصلی جهت حفظ ثبات منطقه می داند ابراز داشت: پاکستان تلاش های ویژه ای برای آغاز روند مذاکرات صلح و پیشبرد آن به کار بسته است و امروز جامعه جهانی قدردان تلاش ها و اقدامات پاکستان در جهت پیشبرد روند صلح افغانستان است.

وزیر امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار وی با همتای افغان خود در حاشیه نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در نیجر گفت: در دیدار با وزیر امور خارجه افغانستان پیرامون مسائل مختلف مربوط به روند صلح مورد بررسی قرار گرفت، وزیر امور خارجه افغانستان در این دیدار از تلاش های دولت اسلام آباد برای پیشبرد روند صلح تقدیر نمود.

وی در ادامه اظهارات خود به موضوع مهاجران افغانی مقیم پاکستان اشاره نمود و گفت: ما همزمان با برپایی صلح در افغانستان خواهان بازگشت محترمانه مهاجران افغانی به کشورشان هستیم.

ارسال نظر

 
1