خبر فوری

 
 
قریشی: هیچگونه برنامه و یا توطئه ای برای کشاندن پاکستان به جنگ یمن وجود ندارد
کد خبر :2007649196

09:51 1397/11/25


برچسب ها : اشرف غنی, شاه محمود قریشی, عربستان سعودی, محمد بن سلمان, مونیخ,

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: هیچگونه برنامه و یا توطئه ای برای کشاندن پاکستان به حضور در جنگ یمن وجود ندارد، از بخت بد، کارهای خوب را نیز از منظر شک و شبهه می نگرند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، وزیر امور خارجه پاکستان گفت: هیچگونه برنامه و یا توطئه ای برای کشاندن پاکستان به حضور در جنگ یمن وجود ندارد، از بخت بد، کارهای خوب را نیز از منظر شک و شبهه می نگرند.

شاه محمود قریشی در گفتگو با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی اظهار داشت: اگر کسی دچار نگرانی و واهمه است، آن را از قلب و عقل خود خارج کند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر افزود: ایران یک کشور مستقل است و شامل نمودن آن در ارتش ائتلاف اسلامی نیازی به میانجیگری و وکالت پاکستان ندارد.

وی در ادامه با اشاره به سفر قریب الوقوع ولیعهد عربستان سعودی به اسلام آباد اظهار داشت: تعداد 8 یادداشت تفاهم در جریان سفر محمد بن سلمان به امضای مقامات عربستان و پاکستان خواهد رسید و به منظور عملی نمودن تمامی این یادداشت تفاهم ها، شورای همکاری تشکیل داده خواهد شد که مسئولیت آن در عربستان را ولیعهد سعودی بر عهده خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: برای نخستین بار در تاریخ پاکستان، یک هیئت بلندپایه از مقامات سعودی به پاکستان خواهد آمد که در آن علاوه بر وزرای کابینه سعودی، مدیران شرکت های بزرگ سعودی نیز حضور دارند.

وی افزود: روابط با عربستان در حال ورود به بخش جدید است و با تلاش های نخست وزیر پاکستان، روابط دو کشور رو به بهبودی گرائیده است و جلوه عملی آن در 27 و 28 بهمن مشاهده خواهد شد.

قریشی گفت: عربستان سعودی قول مساعد برای ارائه نفت به صورت پس پرداخت طی مدت سه سال را داده است، مبلغ سالانه واردات نفت پاکستان 3.2 میلیارد دلار است که در مجموع 9.6 میلیارد دلار خواهد بود.

وی ادامه داد: عربستان سعودی به منظور ایجاد توازن در پرداخت بدهی ها، مبلغ 3 میلیارد دلار را به پاکستان اعطا کرده است.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود: روابط پاکستان و عربستان سعودی با تغییرات چشمگیری روبرو خواهد شد و این تغییرات در روابط پاکستان با دیگر کشورها نیز مشاهده خواهد شد.

وی در ادامه خبر داد طی یک سفر سیاسی عازم کشور آلمان است که از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی در خصوص سفر خود به آلمان افزود که در مونیخ با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان دیدار خواهد کرد و هر دو مقامات، ریاست یک جلسه را بر عهده خواهند داشت.

وی گفت: حضار جلسه را از وضعیت سیاسی در حال رشد در منطقه و افغانستان، آگاه خواهیم کرد و ما مواضع کشورهای خود را اعلام خواهیم نمود.

وی افزود: دیدار با رئیس جمهور روسیه و هیئت متشکل از سناتورهای آمریکایی نیز احتمال میرود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت زندانیان پاکستانی در عربستان سعودی اظهار داشت: رایزنی درباره زندانیان جرایم سنگین، قدری نامناسب به نظر میرسد، اما درباره زندانیان جرایم کوچک حتما به گفتگو با مقامات سعودی خواهیم پرداخت.

عبدالرزاق داوود معاون تجاری نخست وزیر پاکستان که در این نشست خبری حضور داشت از سرمایه گذاری 7 میلیارد دلاری عربستان سعودی طی 2 سال آینده خبر داد.

وی افزود: عربستان سعودی 2 میلیارد دلار در بخش انرژی های تجدید پذیر سرمایه گذاری خواهد نمود و علاوه بر آن به سرمایه گذاری در زمینه های کشاورزی و مواد غذایی نیز متمایل است.

عبدالرزاق داوود گفت: عربستان سعودی متمایل به سرمایه گذاری در زمینه تاسیس پالایشگاه نفت است و نسبت به سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی و بادی در ایالت های سند و بلوچستان اظهار علاقه نشان داده است.

ارسال نظر

 
1