خبر فوری

 
 
قریشی: نخست وزیر درحال ایفای نقش خود در زمینه کاهش تنش ها در منطقه است
کد خبر :1939951360

13:47 1398/10/12


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و ایران, پاکستان و عربستان سعودی, زندانی, میانجیگری,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در نشست مجلس ملی در پاسخ به سوالات برخی از اعضا، گفت: عمران خان نخست وزیر در حال انجام نقش خود برای کاهش تنش ها در منطقه است .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان امروز (پنجشنبه) در نشست مجلس ملی در پاسخ به سوالات برخی از اعضا، گفت: عمران خان نخست وزیر در حال انجام نقش خود برای کاهش تنش ها در منطقه است و پاکستان آماده تسهیل روابط دوجانبه ایران-عربستان سعودی، رفع سوء تفاهم ها و حل اختلافات است و بر اهمیت کاهش و حل و فصل مسالمت آمیز تنش ها و درگیری ها از راه های سیاسی و دیپلماتیک تاکید دارد.

وی افزود، نخست وزیر پاکستان در این رابطه سفرهایی به تهران و ریاض نیز داشته است. وی با اشاره به تعداد شهروندان زندانی پاکستان در کشورهای عربستان سعودی، هند و افغانستان گفت: درحال حاضر 3 هزار و 248 پاکستانی در زندان های عربستان به سر می برند ک 2 هزار و 80 تن از آنها آزاد شده اند و 592 تن نیز در زندان های هند و 308 تن در افغانستان موجود هستند که تا تاریخ 4 اسفند 96 ، 52 شهروند پاکستانی از زندان های افغانستان آزاد شدند. وی اذعان داشت که ساختمان سفارت های اسلام آباد در آمریکا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، بلژیک ، فرانسه و عربستان سعودی برای خودمان است و تنها ساختمان سفارت در کشورهای اسپانیا و کویت کرایه ای هستند.

ارسال نظر

 
1