خبر فوری

 
قریشی: شورای همکاری استراتژیک عالی رتبه، چارچوب و روابط دوجانبه پاکستان-ترکیه را به مشارکت استراتژیک تبدیل کرده ایم
کد خبر :764430009

14:26 1400/02/04


برچسب ها : استانبول, پاکستان و ترکیه, ترکیه, شاه محمود قریشی, مولود چاوش اوغلو, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه ترکیه,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی دیدار با مولود چاووش اوغلو همتای ترکی خود گفت: شورای همکاری استراتژیک عالی رتبه، چارچوب و روابط دوجانبه پاکستان-ترکیه را به مشارکت استراتژیک تبدیل کرده ایم.


استانبول: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان ضمن شرکت در مهمانی شام برگزار شده از سوی همتای ترکی خود اظهار داشت که شورای همکاری استراتژیک عالی رتبه، چارچوب و روابط دوجانبه پاکستان و ترکیه را به مشارکت استراتژیک تبدیل کرده ایم. دو طرف در خصوص روند درحال افزایش اسلام هراسی در غرب ابراز نگرانی کرده و برای تضعیف آن در سطح بین الملل، برای انجام تلاش های مشترک توافق انجام دادند.

گفتنی است پیش از این طی دیدار شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با مولود چاووش اوغلو همتای ترکی خود طرفین در خصوص روابط دوجانبه، تقویت روابط سیاسی، سفارتی، اقتصادی، فرهنگی و دفاعی و امور مورد علاقه دوجانبه به گفتگو پرداختند. قریشی از همتای خود بابت دعوت به این سفر تشکر کرد و به او بابت برگزاری موفقیت آمیز نشست سه جانبه در استانبول در رابطه با اوضاع افغانستان تبریک عرض کرد. وی با برجسته سازی روابط استوار میان دو کشور پاکستان-ترکیه بر پایه های مذهبی، فرهنگی و تاریخی، اظهار داشت که تفکر و دیدگاه دو کشور در موضوعات مهم منطقه ای و جهانی مشابه است.

گفتنی است دوطرف همچنین در زمینه برگزاری احتمالی هفتمین شورای همکاری استراتژیک عالی رتبه در ترکیه نیز مشورت کردند. قریشی ضمن ستایش موضع قطعی و واضح ترکیه در خصوص دفاع از ناموس رسالت (صلی الله علیه وآله وسلم) و ضد اسلام هراسی، از همتای ترکی خود بابت حمایت از موضع اصولی پاکستان در مورد مسئله کشمیر در مجامع مهم منطقه ای و بین المللی و حمایت از حق تعیین سرنوشت کشمیر ها، تشکر کرد. همچنین وزرای امور خارجه دو کشور در زمینه روند صلح افغانستان کنفرانس روند استانبول و خروج نظامیان غیربومی از افغانستان به طور مفصل رایزنی انجام دادند. قریشی اظهار داشت که تلاش های قابل ستایش اخیر ترکیه برای برپایی صلح در افغانستان، توانایی جدیدی را به صلح افغانستان داده است.

ارسال نظر

 
1