خبر فوری

 
 
قریشی: روابط پاکستان و هند رو به بهبودی است
کد خبر :175945606

01:06 1398/03/14


برچسب ها : شاه محمود قریشی, هند و پاکستان,

دولت پاکستان برای موضوعات لازم به بحث، پیشنهاد مذاکره به دولت هند را ارائه داده است زیرا حل تمامی مسائل میان دو کشور در گرو مذاکرات و گفتگو است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز وزیر امور خارجه پاکستان گفت: روابط پاکستان و هند رو به بهبودی است.

بر اساس جزئیات منتشر شده شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنانی  در ضیافت افطار در ملتان اظهار داشت: پس از حادثه پولواما، هر دو کشور پاکستان و هند حریم هوایی خود را به روی تمامی هواپیماهای متعلق به یکدیگر را بسته بودند، اما اکنون پس از افزایش هزینه های سفر خطوط هوایی هند و مشکلات ایجاد شده برای آن، هند خواستار پایان دادن ممنوعیت استفاده از حریم هوایی یکدیگر شده است.

وی افزود: دولت پاکستان برای موضوعات لازم به بحث، پیشنهاد مذاکره به دولت هند را ارائه داده است زیرا حل تمامی مسائل میان دو کشور در گرو مذاکرات و گفتگو است.

وی خاطر نشان کرد: پاکستان خواهان صلح و دوستی است زیرا این منطقه بیش از این متحمل جنگ و درگیری نخواهد شد؛ و بر اساس همین سیاست، پاکستان آمادگی خود را برای کاهش تنش ها میان آمریکا و ایران را اعلام نموده است.

وی در ادامه افزود: در نشست سران سازمان همکاری های اسلامی در مکه مکرمه، پاکستان بر حمایت همه جانبه کشورهای عضو برای محکومیت شدید انتشار محتوای اهانت آمیز علیه ساحت رسول اکرم(ص) و اقدام جدی برای متوقف نمودن این روند تاکید نمود.

پاکستان از تمامی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درخواست نمود با اتحاد با یکدیگر علیه انتشار محتوای اهانت آمیز در هتک حرمت حضرت رسول اکرم(ص) دست به اقدام جدی بزنند تا اهمیت این موضوع برای کشورهای غربی واضح گردد.

وی در پایان افزود: پاکستان علاوه بر این، بر حل دائمی مسائل کشمیر و فلسطین نیز تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1