خبر فوری

 
قریشی در واکنش به طرح آمریکا برای اعمال تحریم علیه پاکستان: انکار اهمیت پاکستان به منزله چشم پوشی از حقایق است
کد خبر :410169622

15:25 1400/07/08


برچسب ها : ارتش آمریکا, تحریم, سناتور آمریکایی, شاه محمود قریشی, طالبان افغانستان, مجلس سنای آمریکا, مذاکرات صلح افغانستان, نیروهای آمریکایی, وزیر امور خارجه پاکستان, کمیته روابط خارجی سنای آمریکا,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به طرح سناتورهای آمریکایی برای اعمال تحریم علیه اسلام آباد به دلیل همراهی با طالبان ابراز داشت: نفی اهمیت پاکستان در واقع چشم پوشی از حقایق است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به طرح سناتورهای آمریکایی برای اعمال تحریم علیه اسلام آباد به دلیل همراهی با طالبان ابراز داشت: نفی اهمیت پاکستان در واقع چشم پوشی از حقایق است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با کامران خان در برنامه تلویزیونی «همراه با کامران خان» شبکه خبری دنیا اذعان داشت: ما در حال تلاش برای افزایش روابط خود با آمریکا هستیم، مقامات واشنگتن تاکنون متوجه تغییر وضعیت در افغانستان نشده اند.

وی افزود: اپوزیسیون آمریکا با غنیمت شمردن فرصت موجود در حال تلاش برای ضربه وارد کردن به دولت فعلی واشنگتن است، حزب جمهوری خواه لایحه ای در سنای آمریکا ارائه کرده که هدف از آن کسب اطلاعات در خصوص اوضاع افغانستان است و حزب حاکم تاکنون هیچ واکنشی به این لایحه نشان نداده است، اظهار نظر در خصوص این لایحه پیش از موعد خواهد بود.

وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه پاکستان کشور همسایه افغانستان است گفت: نمی توان اهمیت ما در این زمینه را انکار نمود، اسلام آباد و واشنگتن دارای هدف مشترک در افغانستان می باشند و هر دو کشور خواستار تشکیل یک دولت ائتلافی در این کشور هستند.

قریشی تصریح کرد: در دیدار با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا توافق گردید روند رایزنی های دوجانبه تداوم یابد و قرار است در آینده ای نزدیک یکی از اعضای ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به پاکستان سفر نماید.

وی با بیان اینکه نفی اهمیت پاکستان چشم پوشی از حقایق خواهد بود خاطرنشان کرد: اکنون ما باید منتظر رویکرد دولت افغانستان نسبت به کشورهای همسایه باشیم، ابهامات زیادی در خصوص افغانستان وجود دارد و ما باید سیاست های دولت جدید کابل را مورد رصد قرار دهیم.

لازم به ذکر است جمعی از سناتورهای جمهوری خواه آمریکا با ارائه پیش نویس لایحه ای به مجلس سنای این کشور درخواست نموده اند تمامی عوامل مرتبط به طالبان افغانستان و پشتیبانان این گروه از سال 2001 تاکنون شناسایی و هر دولت، نهاد و یا گروهی که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در پشتیبانی مالی و غیر مالی از طالبان نقش داشته است مورد تحریم واقع شوند.

ارائه این لایحه در حالی صورت می گیرد که اسلام آباد از ابتدای ورود آمریکا به افغانستان و اشغال این کشور در سال 2001 میلادی بنابر خواست واشنگتن با این کشور همکاری داشته است.

در سال های اخیر نیز پس از شکست آمریکا در افغانستان پس از 20 سال حضور نظامی پاکستان مجددا طبق خواسته مقامات آمریکا فرماندهان طالبان افغانستان را برای حضور پای میز مذاکره متقاعد نمود.

ارسال نظر

 
1