خبر فوری

 
 
قریشی در دیدار با همتای دانمارکی خود: تاکید بر لزوم همکاری جامعه جهانی با مردم افغانستان
کد خبر :491961706

14:33 1400/07/09


برچسب ها : پاکستان و دانمارک, شاه محمود قریشی, صلح افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه دانمارک, یپه کوفود,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با همتای دانمارکی خود در اسلام آباد بر لزوم همکاری جامعه جهانی با دولت و ملت افغانستان تاکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با همتای دانمارکی خود در اسلام آباد بر لزوم همکاری جامعه جهانی با دولت و ملت افغانستان تاکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، جپ کوفود وزیر امور خارجه دانمارک که ظهر امروز در صدر هیئت عالی رتبه سیاسی به پاکستان سفر کرده است، با حضور در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان با هیئت سیاسی وزارت امور خارجه پاکستان به ریاست شاه محمود قریشی به دیدار و رایزنی پرداخت.

هیئت های پاکستان و دانمارک در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و کپنهاگ و همچنین آخرین اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با تاکید بر سطح بالای اهمیت روابط با دانمارک برای دولت اسلام آباد از همکاری دولت دانمارک در زمینه تداوم استفاده پاکستان از طرح معافیت گمرکی اتحادیه اروپا تقدیر کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: ما تسهیلات جذاب و مناسبی را برای جذب سرمایه گذاران خارجی جهت حضور در بخش های مختلف پاکستان ارائه می دهیم و رتبه بندی پاکستان در میان کشورهای دارای فضای امن و مناسب برای حضور سرمایه گذاران خارجی ارتقاء یافته است. سرمایه گذاران دانمارکی می توانند با سرمایه گذاری در پاکستان از این تسهیلات بهره مند شوند.

وی با اشاره به چالش تغییرات اقلیمی در سطح جهان و لزوم توجه جامعه جهانی برای مقابله با این چالش خاطرنشان کرد: سطح همکاری های موجود میان پاکستان و دانمارک در زمینه تولید انرژی های تجدید پذیر و همچنین اقدامات مربوط به مقابله با تغییرات اقلیمی قابل تقدیر است.

وی افزود: وجود گروه های دوستی پارلمانی پاکستان و دانمارک به توسعه روابط پارلمانی کمک نموده است.

شاه محمود قریشی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تحولات افغانستان تصریح کرد: ما در زمینه خروج بیش از هزار نفر از شهروندان دانمارکی از کابل همکاری نمودیم، من خرسندم مواضع ما در قبال مسئله افغانستان مشترک و یکسان است.

وی گفت: عدم خونریزی و جنگ در تحولات اخیر افغانستان بعد مثبت و امیدبخش در این کشور است، جامعه جهانی همچون پاکستان خواستار تشکیل دولت همه شمول و ائتلافی می باشد.

وی با اشاره به تاثیرات تحولات اخیر افغانستان بر وضعیت اقتصاد کشور و همچنین معیشت مردم افغانستان بر لزوم همکاری جامعه جهانی با مردم افغانستان برای مقابله با هرگونه فاجعه انسانی و یا بحران اقتصادی تاکید ورزید و گفت: بحران اقتصادی به رشد گروه های تروریستی در افغانستان و افزایش نفوذ این گروه ها منجر خواهد شد. ما باید نسبت به حضور مخربان امنیت افغانستان و اهداف آنان آگاه باشیم.

جپ کوفود وزیر امور خارجه دانمارک نیز در این دیدار از وزیر امور خارجه پاکستان و مقامات این کشور برای همکاری در زمینه خروج شهروندان دانمارکی از افغانستان تقدیر نمود.

 

ارسال نظر

 
1