خبر فوری

 
 
قریشی در دیدار با رئیس مجلس اعیان بریتانیا: هند باید از تصمیم یکجانبه خود در لغو خود مختاری منطقه کشمیر عقب نشینی کند
کد خبر :1769649563

12:53 1400/05/16


برچسب ها : ارتش هند, پاکستان و بریتانیا, جامو و کشمیر, دولت هند, شاه محمود قریشی, مجلس اعیان بریتانیا, وزیر امور خارجه پاکستان, کشمیر هند,

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار نماینده مجلس اعیان بریتانیا خواستار عقب نشینی هند در تصمیم خود در 14 مرداد ماه 1398 برای لغو خودمختاری منطقه جامو و کشمیر شد و گفت: برپایی ثبات در منطقه بدون حل مسئله کشمیر امکان پذیر نخواهد بود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار نماینده مجلس اعیان بریتانیا خواستار عقب نشینی هند در تصمیم خود در 14 مرداد ماه 1398 برای لغو خودمختاری منطقه جامو و کشمیر شد و گفت: برپایی ثبات در منطقه بدون حل مسئله کشمیر امکان پذیر نخواهد بود.

بر اساس جزئیات منشتر شده، قربان حسین نماینده مجلس اعیان بریتانیا عصر جمعه با حضور در دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام آباد با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه این کشور دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه، اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه و دیگر موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله مسئله کشمیر و اقدامات دهلی نو در این منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار از نماینده مجلس اعیان بریتانیا در خصوص طرح مسئله کشمیر در پارلمان بریتانیا تقدیر کرد و گفت: بحث بر سر اوضاع منطقه اشغالی کشمیر به منزله تایید مواضع ماست، مردم کشمیر اقدام یکجانبه هند در 14 مرداد 98 را به صورت کامل رد نمودند.

شاه محمود قریشی خاطرنشان کرد: سیاست های افراط گرایانه دولت هند باعث ایجاد فضای غیر امن برای اقلیت های مذهبی در این کشور شده است، توطئه هند برای تغییر تناسب جغرافیایی فاش شده و جامعه جهانی باید برای متوقف نمودن جنایت های هند در منطقه کشمیر اشغالی اقدام نماید.

وی گفت: دیروز راهپیمایی های گسترده ای در سراسر پاکستان برای اعلام همبستگی با مردم کشمیر برگزار گردید، ما خواهان روابط امن و با ثبات با هند و تمامی دیگر کشورهای منطقه هستیم و برپایی امنیت و ثبات در منطقه بدون حل مسئله کشمیر امکان پذیر نخواهد بود.

وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرد: دولت هند باید در تصمیم یکجانبه خود در 14 مرداد ماه 1398 در الحاق منطقه کشمیر به سرزمین های تحت کنترل خود تجدید نظر نماید.

وی افزود: پاکستان به حمایت های سیاسی، اخلاقی و دیپلماتیک خود از برادران کشمیری ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

 
1