خبر فوری

 
 
قریشی : جهان با طالبان صحبت کند در غیر این صورت خطر جنگ داخلی وجود دارد
کد خبر :730221404

15:37 1400/06/12


برچسب ها : افغانستان, بیانیه, دولت, شاه محمود قریشی, طالبان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان هشدار داده است که اگر کشورهای غربی با طالبان روابط خود را حفظ نکنند افغانستان با یک جنگ داخلی دیگر مواجه خواهد شد


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان هشدار داده است که اگر کشورهای غربی با طالبان روابط خود را حفظ نکنند افغانستان با یک جنگ داخلی دیگر مواجه خواهد شد. وی ابراز نگرانی کرد که تنها گذاشتن افغانستان می تواند عواقب وخیمی به همراه داشته باشد و کشور دچار هرج و مرج و بی نظمی شود.

وزیر امور خارجه پاکستان این اظهارات را در حالی بیان کرد که خروج نیروهای خارجی از افغانستان به پایان رسیده و افغانستان اکنون در کنترل کامل طالبان است.

شاه محمود قریشی گفت : اگر مردم افغانستان را تنها بگزاریم این یک امر خطرناک خواهد بود و از جامعه بین المللی می خواهم که اشتباه دهه 1990 را که افغانستان تنها ماند تکرار نکند. اگر افغانستان را تنها بگزاریم سازمان های تروریستی بین المللی در افغانستان فعالیت خود را از سر خواهند گرفت. اظهارات اولیه طالبان مثبت و دلگرم کننده است بنابراین می توان انتظار داشت که طالبان برای تشکیل یک دولت جامع در افغانستان با مشارکت همه اقوام تلاش کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان به طالبان اعتماد کرد یا نه گفت : غرب می تواند ببیند آیا طالبان به قول های خود عمل خواهد کرد یا خیر. با این حال مسئولیت آن به نفع خود طالبان خواهد بود. 

ارسال نظر

 
1