خبر فوری

 
 
قریشی: به تلاش های خود برای ایجاد صلح در منطقه ادامه خواهیم داد
کد خبر :1196472695

10:44 1398/10/17


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و ایران, سپاه پاسداران انقلاب اسلامی, سپاه قدس, شاه محمود قریشی, قاسم سلیمانی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به وخامت اوضاع در منطقه در پی ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا گفت: ما به تلاش های خود برای ایجاد صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به وخامت اوضاع در منطقه در پی ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا گفت: ما به تلاش های خود برای ایجاد صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزیر امور خارجه پاکستان در نشست علنی مجلس سنای پاکستان با اعلام سیاست های دولت پاکستان در قبال وضعیت منطقه گفت: ترور سردار سلیمانی وضعیت جدیدی را در منطقه به وجود آورده است، وضعیت منطقه خاورمیانه بسیار حساس و نگران کننده است و دنیا در حال آماده باش برای آغاز جنگ است.

وی افزود: کارشناسان سیاسی این حادثه را خطرناک تر از قتل اسامه بن لادن و ابوبکر البغدادی خوانده اند، ایران بلافاصله پس از ترور سردار سلیمانی نشست فوری شورای امنیت ملی را فراخوانده است و این اقدام واکنش های شدیدی را در عراق نیز دربرداشته است و از تعداد شرکت کنندگان در تشییع پیکر وی میتوان شدت تاسف مردمی و دولتی عراق را مشاهده نمود و پارلمان عراق نیز بیانیه خروج فوری نیروهای خارجی از عراق را به تصویب رسانده است.

وی با بیان اینکه پاکستان موضع خود را 13 دی ماه اعلام نمود گفت: من علاوه بر گفتگو با وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با وزرای امور خارجه ایران، ترکیه، عربستان سعودی و امارات متحده عربی مواضع و سیاست های پاکستان را صراحتا اعلام نمودم.

شاه محمود قریشی در ادامه خاطرنشان کرد: وضعیت خاورمیانه بسیار خطرناک و حساس است و هر آن امکان وخامت بیش از پیش اوضاع منطقه وجود دارد، رهبر ایران نیز به مردم خود قول انتقام را داده است، عصبانیت مردم و نظام ایران در قبال این اقدام آمریکا امری فطری و منطقی است اما منطقه خاورمیانه قابلیت آغاز جنگ جدید و پذیرفتن اثرات آن را ندارد.

ارسال نظر

 
1