خبر فوری

 
 
قریشی: ایجاد صلح در افغانستان باعث افزایش اهمیت پاکستان خواهد شد
کد خبر :782977276

09:34 1398/05/03


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, مذاکرات افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان,

نیوز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز اینکه صلح در افغانستان نخستین اولویت دولت آمریکا می باشد گفت: آمریکا تصور می کند پاکستان نقش موثری در پیشبرد روند صلح افغانستان ایفا نماید، ایجاد صلح در افغانستان به نفع پاکستان و منطقه خواهد بود.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با ابراز اینکه صلح در افغانستان نخستین اولویت دولت آمریکا می باشد گفت: آمریکا تصور می کند پاکستان نقش موثری در پیشبرد روند صلح افغانستان ایفا نماید، ایجاد صلح در افغانستان به نفع پاکستان و منطقه خواهد بود.

بر اساس جزئیات منتشر شده شاه محمود قریشی پس از دیدارهای مختلف هیئت سیاسی پاکستان با مقامات آمریکایی، در گفتگوی اختصاصی با یکی از شبکه های خبری پاکستان اظهار داشت: آمریکا پیشنهاد میانجیگری در خصوص مسئله کشمیر را ارائه داده است و عمران خان نیز با استقبال از این موضوع، آمادگی دولت پاکستان برای حضور پای میز مذاکرات را به رئیس جمهور آمریکا اعلام نموده است.

وی افزود: روابط دولت های پیشین پاکستان با ایالات متحده آمریکا به معنای واقعی کلمه پایان یافته بود، تلاش های ما باعث از سرگیری روابط پاکستان و آمریکا شد و در حالی که هند تلاش می نمود ما در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی به انزوا بکشاند دولت عمران خان توانست مواضع خود را در عرصه بین الملل اعلام نماید و تایید مقامات آمریکا در این باره را دریافت نماید.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی اظهار داشت: اکنون آمریکا این نکته را به خوبی درک نموده است که پاکستان نه تنها یک مشکل نیست بلکه راه حلی برای برون رفت از بحران افغانستان است و آمریکا این را به خوبی می داند اسلام آباد می تواند نقش بسزایی در پیشبرد روند صلح افغانستان ایفا نماید.

وی خاطرنشان کرد: ما برای دریافت کمک مالی به اینجا نیامده ایم، هدف هیئت سیاسی از سفر به آمریکا گسترش سطح تجارت و همکاری های دوجانبه است.

ارسال نظر

 
1