خبر فوری

 
قرار داد 3 میلیارد دلاری هند با روسیه برای دریافت زیردریایی هسته ای
کد خبر :1589399128

17:50 1397/12/17


برچسب ها : اتم, پاکستان, چین, روسیه, زیر دریایی, زیردریایی هسته ای, هند,

هند قرارداد 3 میلیارد دلاری برای دریافت زیردریایی هسته ای از روسیه را امضا و با این اقدام به قدرت نظامی دریایی خود در اقیانوس هند اضافه کرده است .


 

به گزارش راز نیوز، هند قرارداد 3 میلیارد دلاری برای دریافت زیردریایی هسته ای از روسیه را امضا و با این اقدام به قدرت نظامی دریایی خود در اقیانوس هند اضافه کرده است .

خبرگزاری ای اف پی در این رابطه نوشت : هند برای تکمیل این قرار داد، پس از تلاش چندین ماهه خود موفق به تکمیل آن شده است . هند برای دریافت سومین زیردریایی هسته ای از روسیه اقدام و قراردادی را نیز در این رابطه امضاء کرده است. زیردریایی مذکورہ تا سال 2025 میلادی در اختیار کشور هند قرار خواهد گرفت.
لازم به ذکر است که کشورهای هند و روسیه از متحدان جنگ سرد هستند، از طرفی هند نیز بیشترین میزان اسلحه خود را از کشور روسیه درحالی خریداری می کند که آمریکا علیه آن تحریم هایی را اعمال کرده است.

همچنین طی دیدار رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و نخست وزیر هند نریندر مودی در مهر ماه سال جاری نیز هند قرارداد خریداری سامانه دفاعی اس400 از روسیه را امضاء کرده بود.

رسانه ها، خرید زیردریایی هسته ای توسط هند را نتیجه درگیری های میان هند و پاکستان و افزایش قدرت دریایی چین در اقیانوس هند قلمداد کرده اند. هند نیز همچون آمریکا از افزایش نفوذ چین در منطقه به دلیل مانعی در افزایش نفوذ خود در منطقه، بیمناک است.

ارسال نظر

 
1