خبر فوری

 
 
قدردانی ذبیح الله مجاهد از تلاش های عمران خان برای برقراری امنیت در افغانستان
کد خبر :1686523106

17:34 1400/06/30


برچسب ها : ایران, پاکستان و افغانستان, تروریست های داعش, جامعه جهانی, ذبیح الله مجاهد, روند صلح در افغانستان, طالبان افغانستان, نخست وزیر پاکستان,

ذبیح الله مجاهد معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت: تلاش های عمران خان برای برقراری صلح در افغانستان ستودنی است و کشورهای پاکستان و ایران در امور داخلی افغانستان دخالت نمی کنند.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| ذبیح الله مجاهد معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان گفت: تلاش های عمران خان برای برقراری صلح در افغانستان ستودنی است.

طبق اطلاعات بیشتر، ذبیح الله مجاهد معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ در گفتگو با رسانه های افغانستان در کابل گفت: ما به دلیل نقض حقوق دولت افغانستان و عدم به رسمیت شناخیت آن مورد انتقاد قرار میگیریم، از دیدگاه ما این یک رویکرد یک طرفه است، بهتر است منتقدین با ما منصفانه برخورد کنند و دولت ما را به عنوان یک دولت مسئول بپذیرند.

وی در ادامه از جامعه جهانی درخواست کرد دولت جدید افغانستان را به رسمیت بشناسند، وی گفت: جامعه جهانی پس از به رسمیت شناختن حکومت ما به طور قانونی نگرانی های خود را با ما در میان بگذارند، پس از به رسمیت شناختن ما به نگرانی های آنها رسیدگی خواهیم کرد.

وی ضمن محکوم کردن حملات تروریستی در ننگرهار و جلال آباد افغانستان گفت: ما بزودی حوادث تروریستی در افغانستان را کنترل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی افغانستان را نخواهیم داد، ما نمی خواهیم هیچ کشوری در امور داخلی افغانستان دخالت کند، پاکستان و ایران در امور داخلی افغانستان دخالت نمی کنند و ما برای بهبودی کشور از مشورت این کشورها استقبال می کنیم. با وجود مشکلات موجود در افغانستان به زودی ثبات در این کشور برقرار خواهد شد، ما در حال حرکت به سمت تشکیل یک دولت جامع هستیم، کابینه ما شامل کسانی خواهد بود که به مردم خدمت می کنند، همچنین ما جامعه اقلیت را نیز در کابینه جای خواهیم داد.

وی افزود: در گذشته عملیات های ما علیه داعش موثر بوده است، ما می دانیم چگونه توان تکنیکی داعش را خنثی کنیم.

ارسال نظر

 
1