خبر فوری

 
 
قتل یکی از ماموران سازمان اطلاعات پاکستان به دست ارتش ملی گرای بلوچ در شهرستان پنجگور
کد خبر :1253526255

15:41 1401/02/31


برچسب ها : ارتش ملی گرای بلوچ, اعتراف, بازداشت, دستگیر, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, سخنگوی ارتش ملی گرای بلوچ, مرید بلوچ,

مرید بلوچ سخنگوی ارتش ملی گرای بلوچ (BNA) در بیانیه ای اعلام کرد که شبه نظامیان ما فردی را به نام واهگ فرزند اسماعیل ساکن منطقه حالی ریک بخش کیلکور دستگیر و بازداشت کردند.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | مرید بلوچ سخنگوی ارتش ملی گرای بلوچ (BNA) در بیانیه ای اعلام کرد که شبه نظامیان ما فردی را به نام واهگ فرزند اسماعیل ساکن منطقه حالی ریک بخش کیلکور دستگیر و بازداشت کردند.

وی در اعترافات خود بیان می کند که طی سه سال گذشته در سازمان های اطلاعاتی پاکستان حضور و به دستور آنان در چندین عملیات نظامی بخش کیلکور به طور مستقیم نقش داشته است.

این عملیات در تاریخ 10 خرداد 1400 (31 می 2021) واقع در بخش کیلکور می باشد که در آن بسیاری از بلوچ های بی گناه به قتل رسیدند و بسیاری از زنان بلوچ مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند و بسیاری از خانه ها نیز به آتش کشیده شدند.

وی همچنین در اعترافات خود گفته است که در ماه اوت سال 2021 مستقیماً در عملیات دیگری در مناطق کوهستانی کیلکور شرکت داشت وی همچنین اخیرا در 6 اردیبهشت 1401 (26 آوریل 2022) مستقیما در قتل سرگرد بهار ملقب به گوهرام یکی از فرماندهان پیش کسوت سازمان ارتش ملی گرای بلوچ دست داشته است.

مرید بلوچ افزود: واهگ فرزند اسماعیل پس از اعترافاتش به جرم خیانت ملی به اعدام محکوم شد و بدین ترتیب، در شب گذشته به دست شبه نظامیان ارتش ملی گرای بلوچ در منطقه گوارگو شهرستان پنجگور به ضرب گلوله به هلاکت رسید.

وی در پایان بیانیه اش خاطر نشان کرد: حملات ما علیه ارتش اشغالگر پاکستان و حامیان آن تا آزادی سرزمین بلوچستان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1