خبر فوری

 
 
قتل یک مسلمان و قهرمان ملی شدن قاتل در جمهوری اسلامی پاکستان
کد خبر :748438305

17:37 1399/08/22


برچسب ها : افراد تکفیری, افراط گرایی, بانک توسعه آلمان, پاکستان, تیراندازی, سنی, قتل, مدیر بانک, نگهبان,

عدنان احمد از مقاله نویس های خبرگزاری "سیاسیات"، خبر قتل یک مسلمان به اتهام دروغین احمدی بودن را خطر و تهدید جدی برای تمامی مسلمانان و اقلیت های دینی در پاکستان عنوان کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عدنان احمد از مقاله نویس های خبرگزاری "سیاسیات" پس از نشر خبر کشته شدن رئیس بانک ملی در بخش قائد آباد شهر خوشاب ایالت پنجاب به اتهام اینکه وی وابسته به فرقه احمدی بود و قهرمان شناخته شدن قاتل، نوشت: برای تبدیل شدن به قهرمان در دیگر کشورها، افراد پس از زحمات و تلاش های فراوان و انجام یک اقدام نیکو برای کشور و ملت خود به قهرمان و اسطوره تبدیل می شوند، درحالیکه این موضوع در جمهوری اسلامی پاکستان کمی متفاوت و آسان تر است. اینجا کافی است شما به دلیل اختلاف نظر با شخصی، مسلح شوید و فرد مقابل را به قتل برسانید، سپس اقدام خود را عشق به رسول (ص) بخوانید؛ سپس مردم فرد مسلح را بر شانه های خود نشانده و بدین ترتیب به یک قهرمان ملی تبدیل می کنند. متاسفانه نه این اقدام، عمل نخستی بوده و نه آخرین آن است.

وی در ادامه در شرح حادثه رخ داده نوشت: ملک عمران حنیف رئیس بانک ملی منطقه قائد آباد شهر خوشاب طی تیراندازی احمد نواز نگهبان بانک به قتل رسید. طبق گفته کارکنان بانک، موضوع از آنجایی شروع شد که مدیر بانک، نگهبان را به دلیل دیر آمدن توبیخ کرد؛ با تشدید درگیری لفظی بین دوطرف، نگهبان در دم با سلاح خود مدیر بانک را به قتل رساند. قاتل برای نجات خود، با سر دادن شعار "مجازات توهین کننده به پیامبر تنها یک چیز است و آن هم باید سرش از تنش جدا شود" به همراه تعدادی از افراد جاهل (پیروان تحریک لبیک پاکستان TLP) به کلانتری رفت. نیروی پلیس نیز پس از حفاظت از قاتل، از وی پرسید که تو چرا چنین اقدامی انجام دادی؟ متهم ابراز داشت که رئیس من گفته بود که تنها نماز های واجب را بخوانم و نباید نماز های مستحب را بخوانم؛ سخنان وی باعث جریحه دار شدن احساسات من شد و در نتیجه من به عنوان یک عاشق اسلام به سمت مدیر بانک شلیک کردم.

 

 

عدنان احمد در ادامه مقاله خود نوشت: هم اکنون که نام دیگر جمهوری اسلامی پاکستان، دولت مدینه نیز است، با مشاهده چنین حوادث ترسناکی، آن روز نیز دور نیست که در تمامی مساجد یک فرد مسلح قرار گیرد و وظیفه آن این باشد تا هرکس خواست بدون خواندن نماز های مستحبی و تنها با اکتفا به نماز واجب از مسجد خارج شود را هدف قرار دهد. این قانون کفر، نه تنها برای اقلیت های دینی، بلکه درحال تبدیل شدن به تهدید جدی برای اکثریت مسلمانان نیز است، زیرا مرحوم رئیس بانک نه از پیروان فرقه احمدی/قادیانی بود و نه از پیروان ادیان مسیحیت، هندو و غیره، بلکه او نیز چون بقیه یک مسلمان بود. ضروری است تا افراد حامل تفکرات جنون آمیز و افراط گرا در پاکستان کنترل شوند.

ارسال نظر

 
1