خبر فوری

 
قتل یک زن بلوچ توسط نیروی سپاه مرزی پاکستان
کد خبر :1371357888

17:53 1400/06/31


برچسب ها : بلوچ, تاج بی بی, تربت, سپاه مرزی, قتل, محکوم,

نیروی سپاه مرزی پاکستان یک زن را در منطقه کیچ به قتل رسانده و شوهرش را زخمی کرده اند.


بلوچستان : به گزارش راز نیوز | نیروی سپاه مرزی پاکستان یک زن را در منطقه کیچ به قتل رسانده و شوهرش را زخمی کرده اند. این حادثه در بازار تربت آسکانی رخ داد که در آن زن کشته و شوهر زخمی شد. زن کشته شده تاج بی بی بلوچ است که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته است، در حالی که منابع بیمارستانی وضعیت شوهر مجروح را وخیم اعلام کرده اند.

سخنگوی بنیاد دانشجویان بلوچ گفت : چنین حوادثی ادامه وحشیگری های جاری در بلوچستان است که در آن زنان مسن از جمله جوانان بلوچ به ضرب گلوله کشته می شوند.

شفیق الرحمن ساسولی رئیس حزب مردمی بلوچ کشته شدن تاج بی بی زن بلوچ توسط نیروهای امنیتی را ادامه سیاست چند دهه ای کستار و تجاوزکارانه دولت در بلوچستان عنوان کرد و گفت : بلوچ ها شهادت این زن را به شدت محکوم می کنند.

سخنگوی انجمن زنان بلوچ گفت : حادثه تاج بی بی اولین حادثه نیست اما چنین حوادثی در بلوچستان که زنان مورد هدف قرار می گیرند عادی شده است. حفاظت از شهروندان باید اولویت دولت باشد. دولت باید به جای اظهارات کاغذی و کنفرانس های رسانه ای برای توانمندسازی زنان ، اقدامات عملی و موثری برای محافظت از زنان در برابر نیروهای امنیتی انجام دهد. حوادث مکرر را متوقف کرده و قاتلان تاج بی بی را فورا دستگیر کنید.

جنبش ملی بلوچ در آلمان مورخ 2 اکتبر اعتراض خود را در برلین علیه جنایات دولتی مانند کشتار مداوم غیرنظامیان توسط سازمان های دولتی پاکستان در بلوچستان و کشته شدن افراد دستگیر شده در درگیری های جعلی توسط اداره مبارزه با تروریسم پلیس اعلام کرد.

الله نظر بلوچ رهبر بلوچ در بیانیه خود در توییتر گفت : ارتش بی رحم پاکستان یک مادر بلوچ دیگر به اسم تاج بی بی را در تربت کشت و شوهرش را به شدت زخمی کرد، این ادامه نسل کشی بلوچ ها است. من از شما می خواهم که برخیزید و زنجیرها را بشکنید.

مولانا هدایت الرحمان بلوچ، دبیر کل جماعت اسلامی بلوچستان نیز این حادثه را محکوم کرد و آن را تفکر دولتی نامید.

 سهراب بلوچ رئیس سابق سازمان دانشجویان بلوچ در توییتر خود نوشت : کشتار بی رحمانه یک زن توسط ارتش پاکستان و زخمی شدن همسرش، ادامه سیستماتیک ویرانی ملت بلوچ این کشور بود. تنها راه برای زندگی در صلح و عزت، از بین بردن دولت پاکستان است. در غیر این صورت، این چرخه بی پایان وحشیگری و نسل کشی ادامه خواهد یافت.

تاج بی بی ساکن بازار آسکانی آپسار که توسط نیروی سپاه مرزی کشته شد، در قبرستان محلی دفن شد. پس از تشییع جنازه وی، اعتراضات مردمی روز پنجشنبه در تربت برگزار خواهند شد.

سخنگوی مردمی تربت گفت : ترور تاج بی بی، زن فقیر اهل آسکانی توسط نیروهای امنیتی ادامه ده ها سال سیاست تهاجمی دولت در بلوچستان است. چنین حوادثی در سراسر بلوچستان تکرار می شود.

ارسال نظر

 
1