خبر فوری

 
قتل یک جوان بلوچ به دست عناصر جیش العدل و اعتراضات خانواده مقتول در دالبندین
کد خبر :2022916369

13:29 1401/09/18


برچسب ها : اعتراضات, بلوچستان, بلوچستان پاکستان, تروریست, تروریسم, تیراندازی, جیش العدل, دالبندین, گروه تروریستی جیش العدل, گروه تروریستی جیش العدل (جیش الظلم),

منابع بلوچ اظهار داشتند که عناصر مسلح جیش العدل شامگاه پنجشنبه 17 آذر طی اقدامی یک جوان بلوچ به نام ثناءالله نوتیزئ را در شهر دالبندین شهرستان چاغی هدف تیراندازی قرار داده و به قتل رساندند درحالیکه در این حمله یک فرد دیگر زخمی شده است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| منابع بلوچ اظهار داشتند که عناصر مسلح جیش العدل شامگاه پنجشنبه 17 آذر طی اقدامی یک جوان بلوچ به نام ثناءالله نوتیزئ را در شهر دالبندین شهرستان چاغی هدف تیراندازی قرار داده و به قتل رساندند درحالیکه در این حمله یک فرد دیگر زخمی شده است.

به گفته منابع بلوچ، افراد مسلح جیش العدل پس از این اقدام، خودروی مقتول را به همراه خود برده اند. از طرفی خانواده مقتول با قرار دادن جسد در جاده اصلی، درحال اعتراض می باشند. خانواده مقتول از نیروی پلیس و نهادهای امنیتی خواستار عملیات نظامی علیه این سازمان مسلح را کرده اند. خانواده مقتول اظهار داشتند که ضمن تشکیل پرونده،علیه 5 نفر در کلانتری دالبندین ثبت شکایت کرده اند و تازمانیکه عوامل این حمله دستگیر نشوند، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

شایان ذکر است باوجود اطمینان بخشی کمیسر چاغی و افسر ارشد نیروی پلیس، خانواده مقتول از پایان دادن به اعتراضات خود امتناع ورزیده و خواستار دستگیری فوری عاملان این جنایت را کرده اند.

 

همچنین بیان شد که متوفی پیش از این به همراه خودروی خود یک بار توسط جیش العدل ربوده شده بود که پس از مدتی آزاد شد اما جیش العدل خودروی او را توقیف کرده بود. اما متوفی چند روز پیش با رویت خودروی خود در بازار دالبندین و شناسایی، مجددا آن را تحویل گرفت و درپی آن اعضای جیش العدل شامگاه گذشته وی را با شلیک گلوله کشته و خودرو را به همراه خود بردند.

سردار یوسف نوتیزئی از بزرگان منطقه در گفتگو با مطبوعات با بیان اینکه شهرستان چاغی یک منطقه امن است اظهار داشت که از جنایات جیش العدل به سطوح آمده ایم.

شایان ذکر است جیش العدل در چاغی و مناطق اطراف آن از خودروهایی که در زمینه نفت/بنزین یا سایر مشاغل مرزی فعالیت دارند، مالیات دریافت می کند، درحالیکه برخی منابع مدعی هستند که ارتش و سازمان های اطلاعاتی پاکستان در بلوچستان مناطقی به عنوان پایگاه را در اختیار این سازمان تروریستی قرار داده است. به گفته منابع، این اظهارات درحالی تقویت می یابد که این سازمان به طور آزادانه نه تنها در این مناطق تردد و فعالیت دارند بلکه با وجود شکایات متعدد به نهادهای مربوطه توسط مردم، هیچگونه اقدام قاطعی علیه این سازمان و افراد آن صورت نمی گیرد.

ارسال نظر

 
1