خبر فوری

 
قتل هدفمند فرمانده سابق پلیس استان کابل در شهر کویته ایالت بلوچستان
کد خبر :1853010762

14:57 1401/07/18


برچسب ها : افراد مسلح ناشناس, ایالت بلوچستان, پلیس افغانستان, پلیس کابل, تیراندازی, قتل های هدفمند, کویته,

افراد مسلح ناشناس طی تیراندازی یک فرمانده سابق پلیس استان کابل پایتخت افغانستان به نام عبدالصمد اچکزئی را که در منطقه برگانی گلی شهر کویته ایالت بلوچستان پناهنده شده بود به قتل رساندند


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | افراد مسلح ناشناس طی تیراندازی یک فرمانده سابق پلیس استان کابل پایتخت افغانستان به نام عبدالصمد اچکزئی را که در منطقه برگانی گلی شهر کویته ایالت بلوچستان پناهنده شده بود به قتل رساندند

به گفته افسر پلیس محمد اسحاق، عبدالصمد و برادرش در حوالی منزلشان هنگامی که سوار بر موتورسیکلت بودند مورد هدف افراد ناشناس قرار گرفتند که در نتیجه آن عبدالصمد کشته و یک رهگذر به دلیل اصابت گلوله مجروح گردید همچنین برادر عبدالصمد از این حمله جان سالم به در برد.

در ادامه منظور احمد رئیس کلانتری منطقه اظهار کرد که فرد کشته شده متعلق به استان قندهار افغانستان و یکی از فرماندهان پلیس در دولت سابق بوده است و در پی این حادثه خانواده مقتول از مسئولین ذی ربط خواستار تشکیل پرونده و پیگیری جدی شدند.

در همین حال، اختر محمد بادیزئی مشاور رئیس جمهور سابق دولت افغانستان ضمن محکوم کردن این حادثه در صفحه مجازی خود طی انتشار بیانیه ای بیان کرد: عبدالصمد اچکزئی سال ها در سمت های فرماندهی پلیس در شهرستان پنجوائی استان قندهار و استان اورزگان در حال فعالیت بوده است.

عبدالمعروف فرمانده سابق پلیس افغانستان در پی این اتفاق افزود: عبدالصمد اچکزئی نقش فعالی علیه طالبان در مناطق جنوبی داشت و پس از فروپاشی نظام دموکراتیک در افغانستان برای نجات جان خود به پاکستان پناهنده شد.

لازم به ذکر است که، عبدالصمد اچکزئی چند روز گذشته حادثه انفجار در مرکز آموزشی را که در استان کابل پایتخت افغانستان رخ داد، محکوم کرد و گفت: ما دست رو دست نخواهیم گذاشت.

در پایان عبدالحق عمرانی رئیس ارشد پلیس در ذیل این حادثه افزود: برخی گزارشات حاکی از آن است که ساختار این قتل از افغانستان نشأت می گیرد. که به این دلیل پلیس در حال بررسی این قتل می باشد.

ارسال نظر

 
1