خبر فوری

 
 
قاچاق کودکان از پاکستان به ایران
کد خبر :494124615

07:15 1397/09/16


برچسب ها : ایران, پاکستان, قاچاق, قاچاق انسان, کودک,

در فضای مجازی ویدویی مبنی بر قاچاق کودکان از پاکستان به ایران منتشر شده است که این خبر موجب جنب و جوش و فعال شدن برخی مقامات پاکستانی و پیگیری این خبر شده است. خانواده یکی از کودکان پس از شناسایی فرزند خود در ویدیو، از مقامات امنیتی پاکستان خواستار بازیابی کودک خود شده اند.


به گزارش راز نيوز به نقل از خبرگزاری ای آر وای، به گفته سخنگوی حکومت ایالتی خیبر پختون خوا شوکت یوسف زئی، ویدیوی قاچاق کودکان به ایران را دیدیم، اما تا کنون نتوانسته ایم با خانواده دختر بچه شناسایی شده ارتباط برقرار کنیم.

وی طی مصاحبه مطبوعاتی با خبرگزاری ای آر وای گفت : بازرس کل ایالت خیبر پختون خوا در حال جمع آوری اطلاعات در این زمینه است و معاون بازرس کل پلیس نیز خود به طور شخصی در حال رسیدگی به این خبر است.

وی همچنین ابراز داشت که پلیس و آژانس تحقیقاتی فدرال در حال انجام تحقیقات در رابطه با قاچاق کودکان به ایران هستند. بازرس کل پلیس ایالت خیبر پختون خوا اصلاح الدین محسود اظهار داشت که تحقیقات در رابطه با دختر بچه شناسایی شده از ویدئو مربوط به قاچاق کودکان به ایران و بازگردانی آن و بقیه کودکان به خانواده هایشان ادامه دارد. پلیس و آژانس تحقیقاتی فدرال به طور مشترک در حال فعالیت و بررسی این پرونده هستند.

بازرس کل خیبر پختون خوا گفت : تاکنون خبر شناسایی دختر بچه موجود در فیلم قاچاق کودکان به ایران تایید نشده است. معاون بازرس کل پس از مصاحبه با خانواده کودک، نتیجه نهایی را گزارش خواهند داد.

طبق گزارش ای آر وای، دختر بچه شناسایی شده از منطقه مردان ، حدود سه ماه گذشته ربوده شده بود.

لازم به ذکر است که ویدیویی مبنی بر قاچاق کودکان به ایران در فضای مجازی منتشر شده است، این کودکان پس از انجام عملیاتی به خانواده های خود باگزدانده خواهند شد. کودکان از مناطق : مردان، پیشاور، نوشهره و وزیرستان ربوده شده بودند.

به گزارش اختصاصی راز نيوز، چندی پیش نیز این پرونده پس از بررسی های مقامات امنیتی پاکستان پیگیری و افراد مرتبط در قاچاق کودکان ، دستگیر شده بودند، گفتنی است رئیس این باند یکی از ژنرال های بازنشسته ارتش پاکستان بوده است. طبق اطلاعات به دست آمده وی به مدت 2 سال در زندان محبوس نیز بوده است، اما به دلیل داشتن قدرت پس از دو سال آزاد شد. باند قاچاق کودکان، کودکان را از پاکستان ربوده و پس از گزراندن از ایران و ترکیه به اروپا ارسال می‌کند. بازار بزرگی از خرید و فروش کودکان قاچاق شده از کشور های دیگر در لندن وجود دارد که پس از خریداری این کودکان توسط افراد ناشناس، خریداران کودکان را در کارهای غیر قانونی و غیر انسانی استفاده می کنند.

ارسال نظر

 
1