خبر فوری

 
قاچاق روزانه 600 هزار لیتر بنزین از ایران به پاکستان
کد خبر :2040810428

21:21 1398/01/11


برچسب ها : بلوچستان, پاکستان, قاچاق,

روزانه 600 هزار لیتر بنزین از ایران به پاکستان قاچاق می شود.


 

به گزارش راز نیوز، روزانه 600 هزار لیتر بنزین از ایران به پاکستان قاچاق می شود. بنزین ایران نه تنها در سراسر بلوچستان فروخته می شود بلکه بنزین ایران به شهرهای ایالت سند و پنجاب هم رسیده است. طبق اطلاعات به دست آمده ، بنزین ایران در شهرهای کراچی و حیدرآباد و سکر ایالت سند و شهرهای سرگدها، فیصل آباد، گوجرانواله، ملتان، رحیم یار خان، بهالپور و لاهور به طور آزاد فروخته می شود که این امر موجب کاهش فروش بنزین شرکت های شیل، توتل و شرکت ملی نفت پاکستان شده است. بنزین ایران با همکاری مسئولان گمرک پاکستان  از مرزهای چمن و تفتان به پاکستان قاچاق می شود.

بنزین ایران توسط تانکر و اتوبوس های مسافربری به مناطق مختلف پاکستان قاچاق می شود ، که باعث حادثه های زیادی در جاده های پاکستان شده است.

چند ماه قبل یک تانکر سوخت حامل بنزین قاچاق با یک اتوبوس در نزدیکی کراچی تصادف کرد و در این تصادف دست کم 27 تن جان باختند.

بیش از 90 درصد از سوختی که از مرزهای سیستان و بلوچستان به پاکستان قاچاق می‌شود، از عمق کشور یا استان‌های کرمان و یزد و اصفهان و تهران و قم حتی استان‌های دور‌تر جمع آوری می شود؛ به گونه ای که ماهانه بیش 150 میلیون لیتر تنها گازوئیل ایران از طریق مرزنشینان به پاکستان و افغانستان قاچاق می‌شود.

بر اساس گزارش های مردمی ، قاچاق 20 لیتر بنزین از ایران به پاکستان و افغانستان به طور متوسط 14 دلار، به ترکیه 21 دلار و به عراق 11 دلار سود دارد.

چندی پیش بود که محمد محبی، دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی و هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفته بود : تا زمانی که نیاز پاکستان و افغانستان به سوخت ایران از راه قانونی برآورده نشود، قاچاق ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

 
1