خبر فوری

 
 
قاسم خان سوری: همکاری نزدیک پاکستان و چین برای صلح و توسعه منطقه ضروری است
کد خبر :547900429

20:55 1398/08/22


برچسب ها : پاکستان و چین, جیانگسو, معاون رئیس مجلس ملی,

قاسم خان سوری معاون رئیس مجلس ملی پاکستان در دیدار با هیئت چینی به ریاست جن کنگ چن نائب رئیس کمیته استانی کنفرانس مشاوره سیاسی خلق چین استان جیانگسو، در رابطه با امور مهم دوجانبه و منطقه ای به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، قاسم خان سوری معاون رئیس مجلس ملی پاکستان در دیدار با هیئت چینی به ریاست جن کنگ چن نائب رئیس کمیته استانی کنفرانس مشاوره سیاسی خلق چین استان جیانگسو، در رابطه با امور مهم دوجانبه و منطقه ای به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. وی در این دیدار دوستی بی‌نظیر میان دو کشور را برپایه های محکم احترام دوجانبه و مشارکت های استراتژیکی، استوار دانست و افزود، چین در هر لحظه دشوار درکنار پاکستان بوده است. پاکستان به دوستی بی‌نظیر میان دو کشور افتخار می‌کند و چین در سطوح مختلف از همه مواضع اسلام آباد در امور مختلف من جمله کشمیر حمایت کرده است.
معاون رئیس مجلس ملی پاکستان در ادامه گفتگوی خود با اشاره به مظالم و اقدامات غیر انسانی هند در کشمیر اشغالی ، از موضع چین در مورد کشمیر در ساز مان ملل در برابر حرکت غیر اخلاقی هند تشکر کرد و ابراز داشت که طی 101 روز گذشته 8 میلیون جمعیت کشمیر اشغالی زندگی خود را در محاصره نظامی گذرانده اند.
قاسم خان سوری درپی گفتگو در مورد سی پیک، این پروژه را به عنوان مبدل بازی توسط چین و پاکستان برای توسعه کل منطقه توصیف نمود و همکاری چین برای رشد اقتصادی پاکستان را ستودنی عنوان کرد و افزود، گسترش روابط دوجانبه در سطح پارلمانی موجب تقویت و استحکام هرچه بیشتر ریسمان دوستی میان دو کشور می‌شود. دولت فعلی برای ریشه کن کردن فقر از پاکستان خواستار همکاری با دولت چین است. مواقع زیادی برای سرمایه‌گذاری در بخش های گردشگری، معدن و کشاورزی پاکستان موجود هستند که سرمایه گذاران چینی می‌توانند از این فرصت ها مستفیض شوند.
رئیس هیئت ملاقات کننده با قاسم خان، با نمونه خواندن دوستی و همکاری های دو کشور، سی پیک را منعکس کننده جلوه ای از دوستی میان دوطرف دانست و افزود، استان جیانگسوی چین، استان زیبای چین است که سفر با سرعت بالای رشد چین نیز از همین استان آغاز شد.

ارسال نظر

 
1