خبر فوری

 
 
فواد چودری: در سفر رئیس جمهور قزاقستان یادداشت های تفاهمی در زمینه تبادل اخبار امضاء می شود
کد خبر :696864273

13:43 1400/07/16


برچسب ها : پاکستان و قزاقستان, رسانه, سفیر قزاقستان, فواد چودری, وزیر اطلاع رسانی و رسانه, یادداشت تفاهم,

چودری فواد حسین وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان در دفترش طی دیدار با یرزحان کستافن سفیر قزاقستان گفت: طی سفر رئیس جمهور قزاقستان به پاکستان، یادداشت های تفاهمی در زمینه تبادل اخبار میان نهادهای رسمی رسانه ای دو کشور امضاء خواهد شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| یرزحان کستافن سفیر قزاقستان در اسلام آباد با چودری فواد حسین وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان در دفترش دیدار کرد.

فواد چودری در این بین اظهار داشت: با اتصال دولت های آسیای میانه از طریق افغانستان، شاهد آغاز دور جدیدی از توسعه و رفاه در منطقه خواهیم بود، افغانستان با ثبات و صلح آمیز به تحقق چشم انداز منطقه ای به هم پیوسته، مرفه و از نظر اقتصادی پویا، کمک خواهد کرد.

وی افزود: پاکستان در خارج کردن شهروندان دیگر کشور ها و اصحاب رسانه از افغانستان اقدام تسهیل آمیز انجام داد. عمران خان نخست وزیر پاکستان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد که برنامه جدید امنیت اقتصادی براساس ارکان اصلی صلح، توسعه و مشارکت استوار است. اقدامات پاکستان در خصوص کووید 19 در سراسر جهان مورد ستایش قرار گرفتند. با تمرکز بر خوداتکایی پس از همه گیری کرونا، ما ماسک و دستگاه های تنفسی را به صورت بومی تولید کردیم و اکنون آنها را به خارج از کشور صادر می کنیم. در این دیدار دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری ها در زمینه های رسانه و اطلاعاتی تاکید کردند.

وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان در ادامه این دیدار اظهار داشت: طی سفر رئیس جمهور قزاقستان به پاکستان، یادداشت های تفاهمی در زمینه تبادل اخبار میان نهادهای رسمی رسانه ای دو کشور امضاء خواهد شد. وی همچنین سفیر قزاقستان را از عرضه درام ها و فیلم های پاکستانی که به زبان ملی قزاقستان دوبله می شود و در قزاقستان پخش می شود، اطمینان داد.

سفیر قزاقستان ضمن ابراز اطمینان از هرگونه همکاری ممکن کشورش در زمینه چشم انداز عمران خان نخست وزیر پاکستان در خصوص گسترش روابط منطقه ای، عملکرد پاکستان در زمینه خارج کردن شهروندان کشورهای خارجی از افغانستان را مورد ستایش قرار داد.

ارسال نظر

 
1