خبر فوری

 
 
فواد چودری در دیدار سفیر اتحادیه اروپا نگرانی شدید اسلام آباد در خصوص اوضاع فلسطین را به وی ابلاغ نمود
کد خبر :2007254577

09:32 1400/02/28


برچسب ها : پاکستان و اتحادیه اروپا, پاکستان و فلسطین, سفیر اتحادیه اروپا, فواد چودری, وزیر اطلاع رسانی و رسانه,

فواد حسین چودری وزیر اطلاع رسانی و رسانه دولت فدرال پاکستان در دیدار با سفیر اتحادیه اروپا مراتب ابراز نگرانی شدید اسلام آباد در خصوص اوضاع وخیم فلسطین اشغالی را به وی ابلاغ نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| فواد حسین چودری وزیر اطلاع رسانی و رسانه دولت فدرال پاکستان در دیدار با سفیر اتحادیه اروپا مراتب ابراز نگرانی شدید اسلام آباد در خصوص اوضاع وخیم فلسطین اشغالی را به وی ابلاغ نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرکار خانم اندرولا کمینارا روز دوشنبه با فواد حسین چودری وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه میان پاکستان و اروپا و دیگر موضوعات مهم بین المللی و منطقه ای به ویژه اوضاع فلسطین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

فواد چودری وزیر فدرال دولت پاکستان در این دیدار با ابراز نگرانی عمیق در خصوص اوضاع وخیم فلسطین اشغالی و گسترش تنش در این منطقه ابراز داشت: جامعه جهانی موظف است راهکار جامع و موثر برای کنترل اوضاع در فلسطین ارائه دهد.

وی افزود: دولت اسلام آباد روز جمعه را به عنوان روز اعلام همبستگی ملت پاکستان با مردم فلسطین تعیین نموده است.

سفیر اتحادیه اروپا نیز در جریان این دیدار ابراز داشت: روز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به منظور بررسی اوضاع فلسطین و کاهش تنش در این منطقه و نقش اتحادیه اروپا در این زمینه برگزار خواهد شد.

مقامات دو کشور در ادامه این دیدار در زمینه وضعیت شیوع ویروس کرونا نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند.

فواد چودری وزیر اطلاع رسانی پاکستان در این زمینه ابراز داشت: دولت پاکستان با اتخاذ تصمیمات به هنگام و انجام اقدامات موثر حفاظتی در حال تلاش برای کنترل شیوع این ویروس در سطح کشور می باشد و مرکز فرماندهی و عملیات ملی(NCOC) این مسئولیت خطیر را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: اوایل شروع این ویروس هیچگونه تجهیزات حفاظتی و پیشگیرانه ای در کشور به تولید نمی رسد و دولت توانست ظرف مدت 4 الی 6 ماه تولید تمامی تجهیزات حفاظتی در مقابل شیوع ویروس کرونا از قبیل ماسک، کیت های آزمایشگاهی تشخیص ویروس کرونا و دستگاه های تنفسی ونتیلاتور را در کشور آغاز نماید و حتی به صادرات این محصولات به خارج از کشور بپردازد.

سرکار خانم اندرولا کمینارا سفیر اتحادیه اروپا در ادامه این دیدار از تلاش ها و اقدامات دولت پاکستان در امر مقابله با شیوع ویروس کووید-19 و همچنین افزایش حجم صادرات پاکستان علی رغم شیوع ویروس کرونا تمجید نمود.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با سفیر اتحادیه اروپا با اشاره به وضعیت آزادی روزنامه نگاران و دیگر اعضای جامعه خبرنگاران خاطرنشان کرد: رسانه در پاکستان از آزادی بی نظیری برخوردار است و دولت معتقد به حق بنیادی آزادی بیان در جامعه بر اساس حقوق دموکراتیک و قانون اساسی کشور است.

وی تصریح کرد: اسلام آباد خواهان برقراری روابط دوستانه و خوب با تمامی کشورهای همسایه خود و صلح در منطقه است اما ما نمی توانیم با چشم پوشی از مسئله کشمیر به سوی آینده گام برداریم.

ارسال نظر

 
1