خبر فوری

 
فلسطین و افغانستان محور تماس تلفنی وزیر امور خارجه پاکستان با همتای آمریکای خود
کد خبر :379864223

11:59 1400/02/27


برچسب ها : آمریکا, آنتونی بلینکن, ایالات متحده, پاکستان و آمریکا, شاه محمود قریشی, صلح افغانستان, فلسطین, وزیر امور خارجه آمریکا, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا تماس گرفت و در مورد مسائل افغانستان و فلسطین گفتگو کرد و خواستار ایفای نقش آمریکا در این امور شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | بر اساس بیانیه ی صادر شده توسط وزارت امور خارجه، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی تماس تلفنی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا موضوعات مهم منطقه ای را مورد بحث قرار داد.

شاه محمود قریشی گفت: پاکستان به دنبال همکاری های اقتصادی، ارتقاع روابط منطقه ای و مشارکت مشترک گسترده و جامع برای صلح در آسیای جنوبی با ایالات متحده است. وی با اشاره به دیدگاه عمران خان در رابطه با "پاکستان جدید" گفت: ما در این زمینه بر اولویت های جغرافیایی و اقتصادی تمرکز میکنیم. وی افزود: محور این دیدگاه نخست وزیر برقراری صلح، مشارکت در توسعه و توسعه روابط منطقه است.

شاه محمود قریشی طی گفتگو در امور افغانستان گفت: پاکستان مصمم است تا نقش مثبت خود را برای برقراری صلح در افغانستان ایفا کند. مسئولیت راه حل سیاسی و پایدار و جامع در مورد مسائل افغانستان با ذینعفان اصلی منطقه و بین المللی با مردم افغانستان مشترک است. وی با تاکید بر عقب نشینی نیرو ها از افغانستان خواستار آتش بس کامل و کاهش خشونت ها برای اجرای راه حل سیاسی و جامع برای مسائل افغانستان شد.

وی با تاکید بر نقش پاکستان علیه تروریسم گفت: پاکستان در جنگ با تروریسم فداکاری های زیادی انجام داده است.

طبق بیانیه ی وزارت امور خارجه پاکستان، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه ایالات متحده را در مورد اقدامات سختگیرانه قانون اساسی برای مقابله با تأمین مالی تروریسم و ​​پولشویی توسط پاکستان مطلع کرد و از تعهد جدی پاکستان برای ریشه کن کردن این جنایات خبر داد.

شاه محمود قریشی همچنین با اشاره به تجاوزات مداوم اسرائیل در فلسطین، همتای آمریکایی خود را در مورد نگرانیهای شدید مردم پاکستان در مورد نقض قوانین حقوق بشر و تجاوزهای مداوم اسرائیل در سرزمینهای اشغالی فلسطین مطلع کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا بر ضرورت ایفای نقش موثر ایالات متحده برای کاهش تنش ها در فلسطین و برقراری صلح تاکید کرد.

دو طرف در مورد تداوم رایزنی ها بر موضوعات دو جانبه و مهم منطقه ای به توافق رسیدند.

ارسال نظر

 
1