خبر فوری

 
فلسطین محور گفتگوی وزرای امور خارجه پاکستان و عربستان سعودی در نیویورک
کد خبر :78988410

17:06 1400/02/31


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, شاه محمود قریشی, فلسطین, فیصل بن فرحان آل سعود, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه عربستان سعودی,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود در ساختمان مرکزی سازمان ملل متحد در حاشیه نشست اضطراری دیدار و در خصوص وضعیت فلسطین به رایزنی پرداخت.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو با شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود حین دیدار در ساختمان مرکزی سازمان ملل متحد در حاشیه نشست اضطراری، اظهار داشت: مردم و دولت پاکستان از فراخوانی نشست اضطراری کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی از عربستان سعودی سپاس گذار هستند و اعلامیه مشترک منتشر شده از سفر اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان به عربستان سعودی ، حاکی از موضع مشترک دو کشور در زمینه فلسطین است. خشونت اسرائیل و تصاحب اجباری و غیرقانونی منازل فلسطینیان را به شدت محکوم می کنیم.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه این دیدار، با محکوم عنوان کردن حملات به نماز گزاران در مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان و بمباران فلسطینی ها، تاکید کرد که پاکستان از حقوق قانونی به ویژه حق همه پرسی فلسطینی ها حمایت می کند. بار دیگر حمایت از تاسیس یک کشور مستقل فلسطین با مرزهای قبل از 1967 میلادی و وجود یکپارچه با پایتخت اورشلیم شرقی را ابراز میداریم. وی همچنین بر اجرایی سازی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1