خبر فوری

 
فضل الرحمن:چگونه ممکن است یک افسر پلیس پس از ربوده شدن به افغانستان منتقل شود و سازمان های امنیتی پاکستان بی خبر بمانند؟
کد خبر :1853966602

14:38 1397/08/29


برچسب ها : ISI, جمعیت علمای اسلام, سازمان اطلاعات پاکستان, طاهر خان داور, فضل الرحمن,

طاهر داور یک افسر وظیفه شناس و شجاع بود،قتل وی کمتر از یک سانحه عظیم نیست،طاهر داور از اسلام آباد ربوده شد و به افغانستان انتقال داده شد،اما هیچ سازمان و اداره امنیتی و اطلاعاتی متوجه آن نشد؟


 

پیشاور:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اکسپرس،فضل الرحمن رئیس جمعیت علمای اسلام شاخه(ف) ضمن درخواست انجام تحقیقات آزاد و شفاف در خصوص قتل طاهر داور،اظهار داشت:چگونه ممکن است طاهر داور پس از ربوده شدن از اسلام آباد به آن سوی مرزها انتقال داده شود و هیچ سازمان امنیتی پاکستان متوجه این موضوع نشود.

بر اساس جزئیات این گزارش،فضل الرحمان پس از حضور در منزل این افسر پلیس در پیشاور،به خانواده طاهر خان و دیگر بازماندگان تسلیت عرض کرد.

وی در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت:طاهر داور یک افسر وظیفه شناس و شجاع بود،قتل وی کمتر از یک سانحه عظیم نیست،طاهر داور از اسلام آباد ربوده شد و به افغانستان انتقال داده شد،اما هیچ سازمان و اداره امنیتی و اطلاعاتی متوجه آن نشد؟

وی گفت:قتل طاهر خان داور نشانه ای بارز از عدم موفقیت دولت و سازمان های اطلاعاتی در تامین امنیت شهروندان است.

وی در انتها خواستار تحقیقات شفاف در خصوص قتل این افسر پلیس شد و درخواست نمود تمامی افراد مرتبط با ربوده شدن و قتل طاهر خان داور باید شناسایی و اعلام گردند.

طاهر خان داور رئیس پلیس یکی از مناطق شهر پیشاور در تاریخ 26 اکتبر سال جاری از منطقه G-10 اسلام آباد توسط افراد ناشناس ربوده شد و اکنون پس از گذشت حدود یک ماه،جسد مجروح و متلاشی وی در ولایت ننگرهار افغانستان مشاهده گردیده است.

آنچه که در این میان باعث ایجاد سوال گردیده است و اذهان عمومی را دچار ابهام نموده این است که چگونه ممکن است یک افسر بلندپایه پلیس از پایتخت یک کشور،که تدارکات امنیتی بهتری نسبت به دیگر شهرها دارد،ربوده شود؟و چطور ممکن است ربایندگان این افسر پلیس مسیر اسلام آباد تا مرزهای افغانستان را بدون آنکه توسط هیچ نیروی امنیتی در  مراکز ایست و بازرسی متوقف گردد را طی کنند؟و ربایندگان چگونه توانستند خود را به همراه افسر پلیس به آن سوی مرزها برسانند در حالی که نیروهای مرزبانی در هر دو طرف حضور دارند و تمامی نقاط مرزی حصارکشی شده اند؟!

بنابر اطلاعات دریافت شده از سوی برخی از منابع،گفته میشود این افسر پلیس از یک سو به علت اقدامات قاطع وی در مبارزه و مقابله با گروه های تکفیری و تروریستی از جمله لشگر جنگوی و سپاه صحابه و از سوی دیگر متمایل بودن وی به جنبش حفاظت از پشتون ها و انجام فعالیت هایی در این رابطه،به یک دشمن اساسی و مخالف نظام حاکم بر پاکستان تبدیل گردید و با توجه به تفکرات و اقدامات وی، سازمان اطلاعاتی پاکستان(ISI) و مقامات بالادستی پاکستان تلاش نمودند تا با طراحی یک سناریو وی را از سر راه خود بردارند.

بخوانید:پشت پرده ربوده شدن افسر پلیس پیشاور و قتل وی در افغانستان

ارسال نظر

 
1