خبر فوری

 
 
فضل الرحمن : به زودی خبر آغاز تظاهرات میلیونی برای حفظ هویت اسلامی پاکستان را اعلام خواهیم کرد
کد خبر :1152467321

21:47 1397/12/28


برچسب ها : اسرائیل, اسلام, پاکستان, تظاهرات, دولت, راهپیمایی, رژیم صهیونیست,

رهبر متحده مجلس عمل پاکستان " فضل الرحمن" طی مصاحبه مطبوعاتی گفت : به زودی خبر تظاهرات میلیونی برای حفظ هویت اسلامی پاکستان در اسلام آباد را اعلام خواهیم کرد، از راهپیمایی و تجمع زنان بحث برانگیز جلوگیری خواهیم کرد.


 

به گزارش راز نیوز، رهبر متحده مجلس عمل پاکستان " فضل الرحمن" طی مصاحبه مطبوعاتی گفت : به زودی خبر تظاهرات میلیونی برای حفظ هویت اسلامی پاکستان در اسلام آباد را اعلام خواهیم کرد، از راهپیمایی و تجمع زنان بحث برانگیز جلوگیری خواهیم کرد. گفتمان های حلقه های دولتی در رابطه با اسرائیل، نشان دهنده نقش دولتمردان در این زمینه است. تمامی گروه های مذهبی در مورد مبارزه مشترک در مسائل ملی اجماع کامل دارند. هیچ چیز از دولت بعید نیست، تظاهرات با شرکت میلیون ها نفر ادامه خواهند داشت. درحالی که دولت از طرفی هزینه های حج را به شدت افزایش داده، از طرفی نیز برای ساخت سینمای خانگی میلیارد ها روپیه هزینه می کند.

فضل الرحمن پس از اجلاسی به ریاست ام ام ای در منزل خود، به همراه دیگر رهبران کنفرانس مشترک خبری انجام داد. در این جلسه معاون جماعت اسلامی پاکستان لیاقت بلوچ، رهبر جمعیت علماء پاکستان اویس نورانی، رهبر جمعیت اهل حدیث سناتور و پروفسور ساجد میر، رهبر جنبش اسلامی ساجد علی نقوی، محمد اسلم، پیر اعجاز هاشمی و دیگر رهبران حضور داشتند.
فضل الرحمن اذعان داشت که هرگونه تلاش برای مخدوش کردن وجهه اسلامی پاکستان را شکست خواهیم داد. سفر ملی مشترک برای حمایت از هویت های ایدئولوژیک ادامه خواهد یافت، و برای حفاظت از هویت ملی تلاش خواهیم کرد. پس از روی کار آمدن دولت جدید، قدرت گروه قادیانی روبه افزایش است. دولت دراثر فشارهای خارجی اقداماتی انجام می دهد. یک چالش عمده در ارتباط با مقررات اسلامی قانون اساسی پاکستان وجود دارد و پیشنهاد هایی برای حذف این منافع ارائه می شوند. سیاست هایی درحال درست شدن هستند و تصمیماتی اتخاذ می شوند. به نظر می رسد که دولت و دولتمردان در چنین اقداماتی دست دارند. ما به وضوح می خواهیم بیان کنیم که از مقررات اسلامی قانون اساسی پاکستان حفاظت خواهیم کرد، پیشنهادهای به رسمیت شناختن اسرائیل نه تنها با مقررات اسلامی پاکستان در تضاد هستند، بلکه مترادف با پاشیدن نمک بر زخم فلسطینیان نیز است، چنین پیشنهادهایی موضوع کشمیر را نیز تحت تاثیر منفی قرار خواهند داد.

فضل الرحمن خاطر نشان کرد که نخواهیم گذاشت دولتمردان به چنین اهداف منفی خود دست یابند، اقدام ملی پاکستان (نیشنل ایکشن پلان) اقدامی شوم برای تحت تاثیر قرار دادن امور دینی و مدارس بوده است، اما نخواهیم گذاشت چنین اقداماتی به موفقیت برسند. در روز جهانی زن متاسفانه شاهد مطالبی بودیم که اگر در همان موقع برخلاف آن اقدام می کردیم، گفته می شد که گروه های دینی مخالف حقوق زنان هستند، اما ما نخواهیم گذاشت که وجهه اسلامی پاکستان را تخریب کنند. ما تصمیم به جلوگیری از چنین راهپیمایی های زنان که منجر به فساد می شوند را گرفته ایم، حتی درصورتی که دولت نیز اجازه دهد ما از آن جلوگیری به عمل خواهیم آورد.
وی از وضعیت نامناسب و بحرانی اقتصادی پاکستان ابراز تاسف کرده و گفت : مردم عادی توان تحمل چنین فشارهای اقتصادی را ندارند، درحالی که از ارزش روپیه کاسته شده است، وضعیت ذخایر ارزی نیز نامساعد است.

ارسال نظر

 
1