خبر فوری

 
 
فشار آمریکا و برخی عناصر داخلی پاکستان برای عدم انجام انفجار هسته ای
کد خبر :392738761

16:17 1399/03/11


برچسب ها : آزمایش هسته ای, انرژی هسته ای, پاکستان و آمریکا, قدرت هسته ای, یوم تکبیر,

دکتر ثمر مبارک از دانشمندان حاضر در محل انجام انفجار هسته ای پاکستان در پیامی از فشار کشورهای خارجی من جمله آمریکا و برخی عناصر داخلی مبنی بر عدم انجام انفجار هسته ای گفت و افزود: اما بابت حمایت دولت نواز شریف از انجام این انفجار سپاسگذاریم.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر ثمر مبارک و دکتر عبد القدیر (پدر علم هسته ای پاکستان) دو تن از دانشمندان پاکستانی که انفجار هسته ای انجام دادند در اظهارات خود ضمن قدردانی و تشکر از نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ (ن) نخست وزیر اسبق پاکستان برای حمایت از انجام انفجار هسته ای با وجود فشار کشور های خارجی من جمله آمریکا و برخی عناصر داخلی مبنی بر عدم انجام این انفجار، گفتند: با وجود فشار های خارجی و داخلی، دولت نواز شریف این انفجار را انجام داد. دکتر ثمر مبارک افزود: من با تیم انجام دهنده انفجار هسته ای در محل انفجار و آزمایش حضور داشتیم که شب قبل از آزمایش، طی تماسی که با تلفن امنیتی با من گرفته شد، به من گفتند شما به همراه دیگر دانشمندان از آنجا خارج شوید. اما من چون از سوی دولت مردمی (نخست وزیر) فرستاده شده بودم، در پاسخ گفتم که من نمی توانم چنین کاری انجام دهم.

طبق گزارش تحلیلگران ارشد، نکته قابل توجه این است که تماس با خط امنیتی گرفته شده بود؛ درخواست کسانی که تلفن کرده بودند با موضع آمریکا یکی بود که پاکستان به قدرت هسته ای تبدیل نشود.

ناگفته نماند با دستور مستقیم نواز شریف نخست وزیر وقت پاکستان آزمایش انفجار هسته ای در تاریخ 7 خرداد 1377 مصادف با (28 مه 1998) با موفقیت انجام شد و پس از آن، ارتش این کشور تنها یک سال پس از این افتخار ملی، دولت نواز شریف را سرنگون کرده و حکومت نظامی اعلام کرد.

 

اظهارات سردار رمضان مینگل به مناسبت آزمایش های موفقیت آمیز هسته ای توسط پاکستان

ارسال نظر

 
1