خبر فوری

 
 
فسخ توافقنامه 3 میلیارد دلاری صادرات نفت از امارات متحده عربی به پاکستان
کد خبر :726578708

10:24 1397/12/24


برچسب ها : امارات متحده عربی, پاکستان, توافقنامه صادرات نفت,

توافقنامه وام 3 میلیارد دلاری صادرات نفت میان امارات متحده عربی و پاکستان فسخ گردیده است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اردو پوینت، توافقنامه وام 3 میلیارد دلاری صادرات نفت از امارات متحده عربی به پاکستان فسخ گردید.

تاکنون علل فسخ این توافقنامه اعلام نگردیده است، اما گفته میشود با فسخ این توافقنامه ضربه سنگینی به دولت پاکستان وارد خواهد آمد.

بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی زبان اکسپرس تریبون، توافقنامه وام 3 میلیارد دلاری صادرات نفت میان امارات متحده عربی و پاکستان فسخ گردیده است.

گفتنی است جلسه ای در این خصوص برای دیدار مقامات دو طرف برای نهایی کردن این توافقنامه طی ماه جاری میلادی تدارک دیده شده بود، که این دیدار از سوی امارات متحده عربی لغو گردید.

مقامات دولتی و وزارت خزانه داری پاکستان نیز این خبر را تایید نموده اند و اکنون توافقنامه میان دو کشور برای صادرات نفت به صورت وام به مبلغ 3 میلیارد دلار اجرایی نخواهد شد.

تاکنون علت و یا علل لغو دیدار مقامات دو طرف و متعاقبا فسخ توافقنامه صادرات نفت اعلام نگردیده است.

کارشناسان اقتصادی معقتدند نشر ناگهانی این خبر ضربه بزرگی برای اقتصاد پاکستان محسوب میشود، اگر پاکستان از این توافقنامه بهره مند می گردید، میزان قابل توجهی از فشار بدهی های خارجی کاهش می یافت، اما اکنون در حالی که خبرهای متعددی از فسخ توافقنامه میان امارات متحده عربی و پاکستان به گوش میرسد، فشار بدهی های خارجی افزایش می یابد.

لازم به ذکر است در جریان دیدار نخست وزیر پاکستان و ولیعهد امارات متحده عربی، دو کشور در خصوص بسته مالی امارات متحده به پاکستان به مبلغ 6 میلیارد دلار به توافق رسیده بودند.

بر اساس این توافقنامه، قرار شد امارات متحده عربی مبلغ 3 میلیارد دلار را به صورت وام به پاکستان پرداخت نماید و به مبلغ 3 میلیارد دلار نفت به صورت پس پرداخت به پاکستان صادر نماید.

ارسال نظر

 
1