خبر فوری

 
 

 

کراچی:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری شیعت نیوز،هیئت ائمه مساجد و علمای امامیه اهل تشیع،در نشست خبری خود در عزاخانه زهرا(س) در کراچی،مراتب اعتراض خود را نسبت به انتشار محتوای اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) اعلام کردند.

در این کنفرانس خبری علماء و رهبران نامور شیعه از جمله مولانا شیخ حسن صلاح الدین،علامه عباس کمیلی،علامه میرزا یوسف حسین،علامه باقر عباس زیدی،علامه نثار قلندری و علامه نعیم الحسن حضور داشتند.

آنان در سخنرانی های خود اظهار داشتند استعمارگران غرب به بهانه آزادی بیان،تلاش میکنند احساسات مسلمانان را خدشه دار کنند.انتشار تصاویر و دیگر محتوای اهانت آمیز به ساحت پیامبر اسلام(ص)،حمله به باور و عقیده میلیون ها مسلمان و بدترین نوع تروریسم میباشد.

هیچ مذهب و دینی،اجازه توهین به عقاید دیگر مذاهب را نمیدهد.شان رسول اعظم اسلام(ص) برای ما مسلمانان از جان،مال و آبرویمان بیشتر است و ما برای حفظ احترام پیامبر خود،از هیچ نوع ایثار و جان فشانی دریغ نخواهیم کرد.

علمای شیعه در این کنفرانس خبری با اظهار خرسندی نسبت به صدور بیانیه علیه هلند،در پارلمان پاکستان گفتند که عمل کردن فوری و هرچه سریعتر به این بیانیه صادر شده،ضروری ترین کار در این شرایط است.

تمامی کشورهای مسلمان باید با اتحاد با یکدیگر،مراتب اعتراض خود را نسبت به این اقدام اعلام کنند و با یک سیاست و دیپلماسی محکم،برای متوقف کردن این اقدامات اهانت آمیز تلاش کنند.

مولانا شیخ حسن صلاح الدین در سخنان خود در این کنفرانس خبری اظهار داشت:وضع ممنوعیت برای علما و ذاکرین و مراسمات عزاداری قبل از ایام محرم الحرام به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.ما همانند تمام کشورهای دنیا،در پاکستان نیز عزاداری حضرت سید الشهداء را برپا خواهیم کرد.

در چند دهه گذشته دست های پشت پرده با تفکرات تکفیری سعی در اخلال در اقامه ی عزای امام حسین(ع) را دارند،ما خواهان آن هستیم که در ایام محرم الحرام،برای تمامی مراسمات و مجالس عزای سیدالشهداء،اقدامات امنیتی فراهم گردد.

وی گفت:دولت های محلی گذشته،اجازه فعالیت آزادانه به گروههای تروریستی را داده اند که در نتیجه آن وضعیت امنیت در سطح کشور رو به وخامت گرائیده است و تاکنون نیز این گروهها بدون هیچ گونه محدودیت از طرف دولت،در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت:افزایش تروریسم در کشورهای عراق،سوریه،بحرین،یمن و عربستان سعودی میتواند زنگ خطری برای ما باشد و ریشه تمامی این اقدامات تروریستی در سطح جهانی به گروههای تکفیری در پاکستان برمیگردد و این گروههای تکفیری فعال در سطح پاکستان بوده اند که مقدمات حضور گروههای داعش را در پاکستان فراهم کرده اند.

ما امیدواریم دولت جدید در اجرای طرح اقدام ملی که برای مبارزه با تروریست ها،طراحی گردیده است به خوبی عمل خواهد نمود،و اقدامات لازم برای مقابله با گروههای تکفیری و مدارس مربوطه را انجام خواهد داد.

ارسال نظر

 
1