خبر فوری

 
فرمانده گروه ممنوعه لشکر اسلام و متهم اصلی پرونده حمله به مزار حوالی پیشاور تبرئه شد
کد خبر :491172422

18:48 1399/09/09


برچسب ها : پیشاور, تبرئه, تروریست, تروریسم, دادگاه مبارزه با تروریسم, گروه تروریستی تحریک لشکر اسلام,

دادگاه مبارزه با تروریسم، فرمانده گروه تروریستی لشکر اسلام متهم اصلی پرونده حمله به مزاری در حوالی شهر پیشاور سال 1386 را به دلیل عدم وجود اسناد کافی برای اتهام او، تبرئه کرد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| دادگاه مبارزه با تروریسم، گلبت ملک دین خیل فرمانده گروه تروریستی لشکر اسلام متهم اصلی پرونده حمله به مزاری در حوالی شهر پیشاور که منجر به جان باختن دست کم 15 نفر شده بود را به دلیل عدم وجود اسناد کافی برای اتهام او، تبرئه کرد. دادگاه ضمن تکمیل پرونده با صدور حکم در رابطه با این متهم، اظهار داشت که شاکی پرونده نتوانست اتهامات علیه متهم گلبت ملک دین خیل را ثابت کند، درحالیکه شواهد و مدارک ثبت شده با جنایت ارتباط ندارند. از طرفی دادگاه در ادامه حکم خود، حکم بازداشت دائمی متهم متواری به اسم منگل باغ از رهبران گروه ممنوعه لشکر اسلام و طیب آفریدی همدست وی را صادر کرده است.

شایان ذکر است تعدادی از افراد مسلح مورخ 3 مارس 2008 میلادی برابر 13 اسفند سال 1386 به مزاری واقع در روستای شیخان با استفاده از آر پی جی، نارنجک های دستی و سلاح های سنگین حمله کرده و علاوه بر منهدم کردن مزار، 15 تن را به قتل رسانده و 10 نفر را نیز زخمی کردند. که پس از آن، پرونده ای با درج بند های 302، 324، 427 و 436مجازات پاکستان، بند شماره 7 ضد تروریستی و شماره های 3 و 4 بند مواد منفجره در کلانتری بد بیر تشکیل شد.

شبیر حسین گیگانی وکیل متهم ردیف اول این پرونده گفت: پلیس ماه ژانویه سال جاری با دستگیر کردن موکل من، مدعی شد که وی پس از منگل باغ فرمانده بود؛ وی افزود: تیم تحقیقاتی روز بعد از حادثه به محل رسید، درحالیکه این منطقه ای در داخل پیشاور به حساب می آید. دادستان نتوانست هیچ مدرکی را ارائه دهد که اثبات کند، موکل من همان ملک دین خیلی است که در پرونده ثبت شده است. پلیس در شکایتنامه و تحقیقات، اسم والدین گلبت را ذکر نکرده است. وی مدعی شد که در منطقه قبایلی خیبر به نام بارا، نام گلبت یک اسم عام است و بدون ذکر اسم والدین متهم، نمی توان گفت که این همان شخص است.

وکیل در ادامه بیان داشت که شاکی پرونده به اسم ارشاد که برادرش در این حمله به قتل رسیده است و یک فرد زخمی که به عنوان شاهد دادسرا حاضر شدند، نه موکل من را شناختند و نه گفتند که این شخص را در محل حمله دیده اند. هرچند در این حمله از سلاح های سنگین استفاده شده بود، اما تیم تحقیقاتی حتی یک پوکه نیز از محل درگیری پیدا نکردند. تحقیقات این پرونده ناقص است و تنها به دلیل اتهامات نمی توان یک شخص را محکوم کرد.

شایان ذکر است وکیل دولتی (مدعی العموم) اظهار داشت که علیه این شخص در پرونده اتهام وارد شده است و وی به مدت ده سال درحال فرار بود.

ارسال نظر

 
1