خبر فوری

 
 
فرمانده ارتش پاکستان هفته آینده به عربستان سفر خواهد کرد
کد خبر :543011383

11:45 1399/05/21


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاکستان, ژنرال قمر جاوید باجوا, عربستان, عربستان سعودی,

ژنرال جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان هفته آینده به عربستان سعودی سفر و با ولی عهد عربستان دیدار خواهد کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | فرمانده ارتش پاکستان هفته آینده به عربستان سعودی سفر خواهد کرد. طبق اطلاعات به دست رسیده ژنرال جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان به منظور گفتگو و پایان بخشیدن به تنش میان دو کشور به عربستان سفر خواهد کرد. وی در طول این سفر با سیاست مداران و مقامات عربستان از جمله محمد بن سلمان ولی عهد عربستان دیدار خواهد کرد.

روز گذشته (20 مرداد) روابط عمومی ارتش پاکستان از دیدار مهم میان سفیر عربستان سعودی و ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان خبر داد و گفت: طرفین در این دیدار به رایزنی در مورد روابط دوجانبه دفاعی، وضعیت منطقه و دیگر امور مهم پرداختند.

لازم به ذکر است وزیر امور خارجه پاکستان چند روز گذشته طی ایراد سخنرانی در گفتگو با شبکه داخلی، انتقاد تند و تیزی از عربستان سعودی در مورد عدم ایفای نقش مهم در زمینه کشمیر را کرد که هرچند در ظاهر این سخنرانی تاثیر خاصی نداشته است، اما در پشت پرده موضوع برخلاف ظاهر، اتفاقاتی درحال رخ دادن است. مقامات پاکستان از خشم دولت سعودی بیمناک اند و میتوان سفر ژنرال باجوا را نیز برای پایان بخشیدن به این تنش قلمداد کرد.

از طرفی سلمان غنی رئیس امور سیاسی "دنیا نیوز" و سردبیر گروه اجرایی روزنامه "دیلی دنیا" در رابطه با علت سرد شدن روابط دیپلماتیک میان پاکستان و عربستان سعودی، گفت: یکی از مهمترین دلایل نگرانی های روز افزون ایالات متحده آمریکا در مورد روابط روز افزون بین پاکستان و چین است. آمریکا می خواهد از طریق عربستان سعودی به پاکستان فشار آورد، درحالیکه گویی نمی دانند که بازی منطقه ای تغییر یافته است.

ارسال نظر

 
1