خبر فوری

 
 
فرمانده ارتش هند:پاکستان برای صلح باید خود را به یک کشور سکولار تبدیل نماید
کد خبر :1585298460

10:26 1397/09/10


برچسب ها : بیپین راوت, پاکستان, هند,

هند یک دولت سکولار است و اگر پاکستان خواهان همکاری با هند است باید خود را همانند یک کشور سکولار توسعه دهد


 

دهلی نو:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اردو پوینت،فرمانده ارتش هند در تازه ترین سخنان خود با درخواستی عجیب از دولت پاکستان خواسته است که در صورت علاقه پاکستان به صلح با هند،باید خود را از یک کشور اسلامی به یک کشور سکولار تبدیل نماید و بر اساس یک دولت سکولار خود را توسعه دهد.

بر اساس گزارش بی بی سی اردو،بیپین راوت فرمانده ارتش هند در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های هند گفت:پاکستان باید وضعیت داخلی خود را بررسی نماید،پاکستان دولت خود را به یک دولت اسلامی تبدیل نموده است.

وی در واکنش به سخنان عمران خان که گفته بود در صورت یک گام دولت هند برای صلح و دوستی،ما دو گام به  پیش خواهیم آمد گفت:ما بارها در این زمینه پیش قدم شده ایم.

وی گفت:هند یک دولت سکولار است و اگر پاکستان خواهان همکاری با هند است باید خود را همانند یک کشور سکولار توسعه دهد و هر دو کشور نیاز به سکولار بودن برای آغاز همکاری و افزایش روابط دارند و اگر پاکستان موافق برپایی دولت سکولار باشد،ما قادر به برقراری صلح و افزایش روابط خواهیم بود.

وی افزود:برای ایجاد فضای اعتماد میان دو کشور،تنها سخنان و بیانیه ها کافی نخواهند بود و اقدام مثبت و موثر لازمه بهبود روابط میان هند و پاکستان است.

وی در انتها گفت:هند به خوبی وضعیت اقدامات صورت گرفته از سوی پاکستان را مورد بررسی قرار خواهد داد و در غیر این صورت سیاست های هند به طور واضح روشن است که حمایت از تروریسم و مذاکره به صورت همزمان امکان پذیر نخواهد بود.

ارسال نظر

 
1