خبر فوری

 
 
فرمانده ارتش ایالات متحده: هیچگاه پیشنهاد خروج از افغانستان را ندادم
کد خبر :1720798879

09:58 1397/09/19


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, جوزف دانفورد, طالبان افغانستان,

ژنرال جوزف دانفود فرمانده ارتش آمریکا هشدار داد: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، شرایط را برای حمله مجدد تروریست ها به آمریکا و عدم ثبات در منطقه جنوب آسیا را فراهم میکند.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، ژنرال جوزف دانفود فرمانده ارتش آمریکا هشدار داد: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، شرایط را برای حمله مجدد تروریست ها به آمریکا و عدم ثبات در منطقه جنوب آسیا را فراهم میکند.

و بر همین اساس وی پیشنهاد حضور بلند مدت نیروهای آمریکایی در افغانستان را ارائه داده است که برای استحکام و ثبات یک کشور جنگ زده مفید و مثبت خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار واشنگتن پست مبنی بر اینکه شما تحت چه شرایطی پیشنهاد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را خواهید داد گفت: من هرگز پیشنهاد ترک افغانستان را نخواهم داد، زیرا به عقیده من، ترک افغانستان نه تنها باعث عدم ثبات در منطقه جنوب آسیا خواهد شد بلکه شرایط برای تروریست ها جهت حمله به مردم آمریکا، سرزمین و کشورهای متحد آمریکا فراهم خواهد شد.

وی با پذیرفتن ادعای خبرنگار واشنگتن پست مبنی بر کشته شدن 5 نیروی نظامی آمریکایی طی دو هفته اخیر در افغانستان و اعتراض شهروندان آمریکایی به این موضوع اظهار داشت: دشمن از وجود ما در افغانستان، هراس دارد، دشمن از وضعیت نامناسبی برای تهدید آمریکا برخوردار است.

وی همچنین به تشریح دلایل مخالفت وی با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان پرداخت.

وی گفت: آنان(تروریست ها) آرزو دارند و در آینده نیز خواهند توانست اقدامی همانند حادثه 11 سپتامبر را تکرار نمایند.

وی به معترضانی که معتقدند که نباید افغانستان را مورد توجه قرار داد یادآوری نمود تعداد 20 گروه تروریستی آموزش دیده در افغانستان حضور دارند که در مناطق جنوبی افغانستان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: من اطمینان دارم که تضمین منافع ما در آسیای جنوبی و اقتصاد پایدار و حتی جمهوریت، مشروط به حضور ما در منطقه است.

وی در ادامه در خصوص مذاکرات دولت افغانستان و طالبان اظهار داشت: این موضوع، خواسته اصلی دولت آمریکاست و این تنها در صورتی تحقق خواهد یافت که دولت با فشار سیاسی، اقتصادی و نظامی آنان را وادرا به حضور پای میز مذاکرات نماید.

وی افزود: این استراتژی تنها در شرایطی عملی خواهد شد که آمریکا، فشار خود بر گروه های تروریستی را برای حضور در مذاکره افزایش دهد و حضور خود در منطقه را مستحکم نماید.

وی گفت: ناتو و دیگر گروه های متحد نظامی ایالات متحده تا سال 2024 میلادی به همکاری خود با نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهند داد و استراتژی آمریکا برای تحت فشار قرار دادن نیروهای طالبان، به سمت مثبت ادامه دارد.

وی افزود: پس از دوران بسیار زیادی، نخستین بار چنین شرایطی به وجود آمده است که مذاکرات تحت نظر دولت و ملت افغانستان صورت میپذیرد.

ارسال نظر

 
1