خبر فوری

 
فرماندار پنجاب در دیدار با هیئت علما: توهین به مقدسات هیچ مذهبی قابل قبول نیست
کد خبر :960672122

16:39 1399/06/16


برچسب ها : چودری محمد سرور, شیعه و سنی, طاهر محمود اشرفی, فرماندار پنجاب, هیئت علمای پنجاب,

هیئت علمای پنجاب به رهبری طاهر محمود اشرفی با چودری محمد سرور فرماندار ایالت پنجاب در زمینه افزایش تنش های میان شیعه و سنی دیدار و از دولت خواستار نقش آفرینی برای جلوگیری از شعله ور تر شدن اقدامات تفرقه گرایانه شدند.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| هیئت علما وابسته به مکاتب مذهبی مختلفی به رهبری طاهر محمود اشرفی رئیس هیئت علمای پنجاب با چودری محمد سرور در منزلش دیدار کردند که در این دیدار در مورد وضعیت امنیتی ایالت پنجاب پس از افزایش تنش ها میان مذاهب شیعه و سنی در اثر اقدامات طرح ریزی شده برخی عناصر تکفیری میان دو طرف گفتگویی صورت گرفت. در هیئت ملاقات کننده به همراه حجت الاسلام عارف حسین واحدی دبیرکل مرکزی شورای علمای شیعه، عبد الخبیر واحدی سخنران مسجد پادشاهی، محمد حسین اکبر، غلام اکبر ساقی، عبدالوهاب روپری، حافظ کاظم رضا نقوی، محمد خان لغاری، سید نیاز حسین نقوی، طاهر الحسن و اسد الله فاروق ، دیگر افراد نیز حضور داشتند. علما در این دیدار از دولت خواستند تا با ایفای نقش اساسی خود در این برهه حساس،از شعله ور تر شدن آتش تفرقه گرایی جلوگیری به عمل آورد.

چودری محمد سرور در این بین ابراز داشت: ما به هیچ وجه توهین به چهار خلیفه (خلفای راشدین)،امهات المومنین و اهلبیت را تحمل نخواهیم کرد. از این بابت که علما می دانند که این توطئه شیطانی از جانب دشمنان علیه اسلام و پاکستان است، خرسندیم. علمای شیعه و سنی در زمینه عدم تحمل توهین به مقدسات متفق القول هستند بنابراین از مردم نیز می خواهیم تا با ایفای نقش مسئولانه خود، توطئه دشمن را با شکست مواجه سازند. وی افزود: توهینی که به اهلبیت صورت گرفت، علمای سنی از این عناصر ابراز برائت جسته و اعلام کردند که آنها از ما نیستند، از طرفی علمای شیعه نیز در واکنشی مناسب و سریع خواستار انجام عملیات علیه عناصر توهین کننده به اصحاب را کردند که این اقدام خوبی است که علما رهبری عناصر شیطنت طلب را برعهده ندارند. من از جانب عمران خان نخست وزیر پاکستان متعهد می شوم که این عناصر به اشد مجازات محکوم شوند و اقدامات سختیگرانه ای علیه کسانی که توهین کنند انجام خواهد شد. من از علما بابت نقش آفرینی در زمینه برپایی امنیت در ماه محرم الحرم سپاسگذارم.

فرماندار پنجاب افزود: پس از ارتش این علما هستند که نقش اساسی در مبارزه با تروریسم را داشتند و علمای تمامی مکاتب مذهبی در مورد پیام صلح پاکستان متحد هستند. پاکستان کشور امنی برای اقلیت های مذهبی است درحالیکه دولت هند زندگی اقلیت های مذهبی موجود در کشورش را به تباهی کشانده است. من به علما افتخار می کنم، زیرا هرموقع که مشکلی پیش آمده است، علما نقش بی نظیری ایفا کرده اند. همچون علما، ملت های مسلمان نیز باید متحد شوند که این اتحاد حل مشکلات مسلمانان کشمیر و فلسطین را به همراه خواهد داشت.  

ارسال نظر

 
1