خبر فوری

 
 
فرزند سیاستمدار فقید پاکستانی: پدرم به صورت مرموز به دست عناصر دستگاه های امنیتی پاکستان به قتل رسیده است
کد خبر :340574131

16:02 1400/04/01


برچسب ها : حزب ملی مردمی پشتون, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, عثمان کاکر, نیروهای امنیتی پاکستان, هیئت حاکمه نظامی پاکستان, کویته,

خوشحال خان فرزند عثمان خان کاکر سیاستمدار سرشناس پاکستانی پس از جان باختن پدر خود طی سخنانی خود مدعی شد پدرش به دست عناصر وابسته به دستگاه های امنیتی پاکستان به صورت مرموز و اسرار آمیز به قتل رسیده است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| خوشحال خان فرزند عثمان خان کاکر سیاستمدار سرشناس پاکستانی پس از جان باختن پدر خود طی سخنانی خود مدعی شد پدرش به دست عناصر وابسته به دستگاه های امنیتی پاکستان به صورت مرموز و اسرار آمیز به قتل رسیده است.

عثمان خان سیاستمدار سرشناس پشتون و از افراد سرشناس در عرصه سیاست در ایالت بلوچستان و رهبر حزب ملی مردمی پشتون روز پنجشنبه 27 خرداد ماه به دلیل اصابت یک شی از ناحیه سر دچار جراحت شد و در وضعیت بی هوشی از شهر کویته به کراچی مرکز ایالت سند منتقل گردید، وی پس از تحمل چندین روز جراحت روز گذشته در بیمارستان کراچی جان خود را از دست داد.

مرگ وی به دلیل فعالیت های آزادی خواهانه اش در عرصه سیاست و اظهارات انتقاد آمیز و جنجال برانگیز وی از سیاست های دستگاه های امنیتی و هیئت حاکمه نظامی سوالات گسترده ای را با خود به همراه داشته است و نخستین انگشت اتهام به عنوان عامل قتل این سیاستمدار پشتون به سوی دستگاه های امنیتی پاکستان اشاره می رود.

در این رابطه خوشحال خان فرزند وی پس از مرگ پدر خود طی سخنانی مدعی شد: من می دانم آنچه با پدر بنده صورت گرفته است چرا و از ناحیه چه کسانی بوده است؟! پدر من پیش از این در سخنان خود در صحن مجلس سنا به این مسئله پرداخته بود و در این زمینه ابراز نگرانی نمود.

وی افزود: پیام های متعددی به من، برادرانم و دیگر کارکنان حزب موصول شده است مبنی بر اینکه اگر لالا(عثمان خان کاکر) دست از فعالیت های آزادی خواهانه خود و حمایت از مردم پشتون برندارد با عواقب سنگینی مواجه خواهد شد، آنها آنچه که می خواستند انجام داده و پدرم را شهید نمودند.

خوشحال خان گفت: پیش از مرگ پدرم ما همراه وی بودیم اما برای حفاظت از جان وی هیچ اظهار نظری در این خصوص انجام ندادیم، اما هیچ شکی نیست که وی به صورت مرموز و بزدلانه به قتل رسیده است.

گفتنی است عثمان خان کاکر در آخرین اظهارات خود در تاریخ 20 اسفند ماه 1399 در صحن مجلس سنای پاکستان مسئولیت هرگونه اقدام احتمالی علیه خود و فرزندانش را متوجه سازمان های امنیتی و اطلاعاتی پاکستان نمود و گفت: چنانچه اقدامی علیه من یا فرزندانم صورت گرفت مسئولیت آن متوجه سازمان های اطلاعاتی پاکستان خواهد بود.

وی افزود: به ما (از جانب سازمان های امنیتی و اطلاعاتی) گفته می شود از دموکراسی، از حقوق ملی، از ایدئولوژی خود دست بکشیم و قدرت های غیر دموکراتیک را مورد انتقاد قرار ندهیم و از مبارزه برای برتری قانون اساسی و پارلمان عقب نشینی کنیم.

این سیاستمدار سرشناس پشتون در ادامه اظهارات جنجال برانگیز خود خاطرنشان کرد: به من گفته می شود چشمانتان را در مقابل آنچه که ما(سازمان های امنیتی) انجام می دهیم فرو بندید، من هرگز این چنین نخواهم کرد، حتی اگر جان خود را در این مسیر فدا کنم، برتری قانون اساسی و پارلمان و ملت من برای من از همه چیز بالاتر و برتر است.

عثمان کاکر تصریح کرد: من مدام از سوی برخی از عناصر مورد تهدید قرار می گیرم، مهم نیست چه اتفاقی برای من، فرزندانم و خانواده ام خواهد افتاد، اما درخواست من این است عاملان هرگونه اقدام احتمالی ناشناس نمانند و عاملان این حملات تنها دو سازمان اطلاعاتی( آی اس آی و ام آی) خواهند بود.

وی گفت: زندگی من هیچ اهمیتی ندارد، اما شما باید شاهد باشید که چنانچه اتفاقی برای من رخ داد، دو سازمان اطلاعاتی مسئول آن خواهند بود.

لازم به ذکر است در پی مرگ مرموز این سیاستمدار سرشناس و برجسته پشتون که به دلیل فعالیت ها و مجاهدت های خود از مقبولیت گسترده ای میان اقوام پشتون و بلوچ برخوردار است، شخصیت های مختلفی از جمله دکتر الله نذر بلوچ از رهبران جدایی طلب بلوچ، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و منظور احمد پشتین رهبر حزب جنبش حفاظت از پشتون پاکستان در پیام های جداگانه ای ضمن تسلیت گفتن این ضایعه اسفناک نسبت به آن ابراز نگرانی نمودند.

در این میان تصویری از یک پیام توییتری مربوط به صفحه کاربری احسان الله احسان سرکرده اسبق گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان منتشر شده است، احسان الله احسان در این پیام خود اعلام نموده است: «مرگ عثمان کاکر یک حادثه(طبیعی) نیست، سازمان های اطلاعاتی پاکستان وی را به قتل رسانده اند، در فهرست افراد هدف که به من ارائه شده بود نام عثمان کاکر نیز وجود داشت».

وی افزود: «در مراحل بعدی دکتر سید عالم محسود و افراسیاب ختک به قتل خواهند رسید، چنانچه به صورت مستقیم قادر به قتل آنان نباشند در یک حادثه ساختگی و دروغین به قتل می رسند، برای در امان ماندن از واکنش ها نحوه جنایت را تغییر داده اند».

 

ارسال نظر

 
1