خبر فوری

 
 
فرانسه: شخص مهاجم در پاریس تحت تاثیر تحریک لبیک پاکستان بود
کد خبر :881805322

21:28 1399/07/09


برچسب ها : الیاس قادری, پاریس, پاکستان, پاکستان و فرانسه, تحریک لبیک پاکستان, خادم رضوی, فرانسه, متهم, مهاجم,

مقامات پاریس پس از بررسی پرونده شخص مهاجم به مردم در مقابل دفتر سابق مجله شارلی ابدو در پاریس، ابراز داشتند که متهم حین عصبانیت و تحت تاثیر سخنرانی های خادم رضوی و الیاس قادری این اقدام را انجام داده است.


پاریس: به گزارش راز نیوز| دولت فرانسه رویداد حمله شهروند پاکستانی به مردم مقابل دفتر سابق مجله شارلی ابدو در پاریس و زخمی شدن دو فرد مورخ روز جمعه 4 مهر برابر 25 سپتامبر را "افراط گرایی اسلامی" خوانده و گفت: مهاجم در اعترفات خود اذعان داشت که پس از بازنشر کاریکاتور های جنجالی و توهین آمیز نسبت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) توسط مجله شارلی ابدو، با عصبانیت این اقدام را انجام داده است. براساس اظهارات دولت فرانسه، متهم ابتدا خود را حسن علی و 18 ساله معرفی کرده است درحالیکه پس از بررسی گذرنامه او مشخص شد که نام او ظهیر حسن محمود و 25 ساله است.

 

تحت تاثیر خادم رضوی و الیاس قادری

ژان فران سو رییساوک دادستان مبارزه با تروریسم فرانسه گفت: پس از تحقیقات از نزدیکان متهم، مطلع شدیم که او پس از مشاهده ویدیو های سخنرانی و اجتماعات اخیر خادم حسین رضوی سرکرده (گروه تروریستی) تحریک لبیک پاکستان در اجتماعات "ناموس رسالت" تحت تاثیر قرار گرفته است.

براساس گزارش مقامات فرانسه، متهم همچنین پیش از انجام این حمله، صبح روز جمعه در شبکه های اجتماعی ویدیوی سه دقیقه ای از سخنان خود منشتر کرد که گفته است : قصد دارم در برابر بازنشر طرح های توهین آمیز مجله شارلی برای توهین به پیامبر، "مقاومت" کنم. وی همچنین در این پیام اعلام کرد که عمل خود را به اسم "همه علمای اهل سنت و به ویژه مربی خود الیاس قادری" انجام می دهد.

گفتنی است منتقدان پاکستانی بر این باورند که تحریک لبیک پاکستان  TLP در چند سال اخیر برای تقسیم بانک آراء احزاب سیاسی ایجاد شده است، و به گفته احزاب سیاسی، هیئت حاکمه پاکستان پشتیبان این گروهک است.

هدف خونریزی در دفتر مجله شارلی ابدو بود

 

مقامات فرانسه در ادامه گزارش خود اظهار داشتند که مهاجم قصد داشت تا با ورود به دفتر این مجله، افراد را به قتل برساند درحالیکه نمی دانست دفتر مجله مدت زیادی است که از این منطقه به جای دیگری منتقل شده است. طبق گفته بازجو، متهم به این گمان که افرادی که در محل حضور دارند برای این مجله کار می کنند، حمله کرد.

گفتنی است متهم در سال 2018 میلادی با استفاده از اسناد جعلی وارد فرانسه شده و خود را با معرفی به عنوان فرد زیر 18 سال، به دولت برای دریافت کمک دولتی مراجعه کرد.  

ارسال نظر

 
1