خبر فوری

 
 
فرانسه آماده سرمایه گذاری در پروژه مشترک اقتصادی چین-پاکستان(CPEC)
کد خبر :263539627

11:51 1397/07/28


برچسب ها : CPEC, پاکستان, سی پک, فرانسه,

فرانسه از پروژه کریدور اقتصادی چین پاکستان حمایت میکند و در صورت تضمین شفافیت این پروژه،مایل به سرمایه گذاری در این پروژه است.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،در حال حاضر که کشورهای مختلف دنیا به طور مستقیم و غیر مستقیم مخالفت خود با پروژه مشترک اقتصادی چین-پاکستان که هدف آن برقراری مجدد راه ابریشم و اتصال آسیا،آفریقا و اروپا است را اعلام کرده اند،فرانسه حمایت خود را از پروژه چین-پاکستان اعلام کرد.

مارک بیرتی در گفتگو با سرهنگ دوم عبدالقیوم رئیس کمیته دفاعی مجلس سنا گفت: فرانسه از پروژه کریدور اقتصادی چین پاکستان حمایت میکند و در صورت تضمین شفافیت این پروژه،مایل به سرمایه گذاری در این پروژه است.

سفیر فرانسه علاوه بر این در خصوص همکاری در زمینه های دفاعی نیز تمایل نشان داد و نسبت به عدم موفقیت شرکت های فرانسوی برای پیروزی در مناقصات تعمیر رادار،زیر دریایی و دکل های مخابراتی اظهار تاسف نمود.

امتیاز مناقصه های یاد شده را شرکت های آمریکایی،چینی و ترکیه ای دریافت نموده اند.

پیش از این،اطلاعاتی منتشر شد که بر اساس آن گفته میشد که کشورهای  آمریکا،استرالیا،ژاپن و هند به دنبال راه اندازی پروژه ای همانند پروژه اقتصادی چین-پاکستان هستند تا از این طریق بتوانند قدرت و نفوذ پکن در منطقه را کاهش دهند.

رئیس کمیته دفاعی سنای پاکستان نیز در این دیدار با اطمینان بخشی به سفیر فرانسه گفت: عملیات واگذاری مناقصات به صورت کاملا شفاف و واضح برگزار گردید و شرکت های فرانسوی نیز موقعیت یکسان را برخوردار بودند.

وی در ادامه گفت:پاکستان علاقه مند به سرمایه گذاری فرانسه در امور بهداشت،آموزش،امکانات،ارتباطات و راه آهن میباشد.

سفیر فرانسه در پاسخ به این اظهارات طرف پاکستانی افزود:سرمایه گذاری فرانسه در پاکستان به مرور زمان افزایش خواهد یافت.

وی گفت:حدود 40 شرکت فرانسوی در حال فعالیت در پاکستان هستند،فرانسه خواهان تجارت و روابط بازرگانی دو طرفه است و سهم تجارت دو کشور در حال حاضر حدود یک میلیارد و 400 میلیون یورو است.

سفیر فرانسه در ادامه سخنان خود افزود: فرانسه و آلمان خواهان برگزاری مراسم های مشترک فرهنگی در شهرهای اسلام آباد،لاهور،کراچی و پیشاور هستند.

وی با اشاره بهبود ااضاع امنیتی پاکستان نسبت به گذشته گفت: ما مصمم به راه اندازی مراکز آموزش زبان فرانسوی در شهرهای فیصل آباد،کراچی و پیشاور هستیم.

سرهنگ دوم عبدالقیوم با اظهار خرسندی نسبت به تصمیم فرانسه برای سرمایه گذاری در پاکستان،حضور وی در اجلاس انجمن پارلمانی آسیا در گوادر را خوش آمد گفت.

ارسال نظر

 
1