خبر فوری

 
 
فرار از زندان احسان الله احسان سخنگوی اسبق طالبان پاکستان
کد خبر :1401505052

20:06 1398/10/29


برچسب ها : پاکستان و هند, تروریست, تروریسم, جنبش طالبان پاکستان, سخنگو, فرمانده,

احسان الله احسان سخنگو اسبق و فرمانده گروه تروریستی طالبان پاکستان از زندان امنیتی فرار کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خبرگزاری ″The Sunday Guardian″ در خبری مدعی شد که احسان الله احسان سخنگو اسبق و فرمانده گروه تروریستی طالبان پاکستان از زندان امنیتی فرار کرده است. پس از فرار او، نیروهای امنیتی طی عملیاتی، پدر، برادر و دیگر نزدیکان وی را دستگیر کرده اند، این درحالی است که همسر و فرزندان این فرمانده طالبان پس از فرار او ناپدید شده اند.
احسان الله احسان به عنوان عضو گروه های افراطی تروریستی، تاکنون مسئولیت بسیاری از عملیات های تروریستی من جمله حمله به مدرسه ارتش پاکستان در پیشاور در 25 آذر 1393 که طی آن 150 نفر از جمله 138 کودک جان خود را از دست داده بودند، را برعهده گرفته است. وی پس از تسلیم شدن مقابل نیروهای امنیتی پاکستان، در بیانی مدعی شده بود که سازمان امنیتی هند ″را″ در حملات تروریستی در پاکستان نقش دارد.
با منتشر شدن این خبر، برخی از کاربران فضای مجازی با انتقاد از دولت و ارتش پاکستان، فرار کردن وی را به کمک نیروهای امنیتی خوانده و ابراز داشتند که چگونه چنین تروریست بزرگی در امنیت به سر میبرد اما رهبران سیاسی چون نواز شریف و زرداری را به عنوان خائنین به کشور معرفی میکنید ؟
هرچند که دولت پاکستان تاکنون در رابطه با دروغ یا درستی این خبر، بیانی منتشر نکرده است، اما ، کارشناسان امنیتی پاکستان بر این باورند که این خبر از سوی کشور هند به منظور دستیابی به اطلاعاتی در رابطه با این شخص ، ساخته شده است.

ارسال نظر

 
1