خبر فوری

 
 
فراخوان سازمان دانشجویان امامیه برای تظاهرات سرتاسری جهت آزادی تمامی شیعیان ربوده شده
کد خبر :1148500389

12:17 1399/04/18


برچسب ها : ISO, افراد ربوده شده شیعه, سازمان دانشجویان امامیه, سازمان های امنیتی, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شیعیان پاکستان, علی اویس زیدی,

سازمان دانشجویان امامیه از جنبش های فعال شیعه در فراخوانی از تمامی شیعیان پاکستان درخواست نمود در اعتراض به ربوده شدن شیعیان به دست نهادهای امنیتی 5 مرداد به تظاهرات پپردازدند.


دیره اسماعیل خان: به گزارش راز نیوز| سازمان دانشجویان امامیه از جنبش های فعال شیعه در فراخوانی از تمامی شیعیان پاکستان درخواست نمود در اعتراض به ربوده شدن شیعیان به دست نهادهای امنیتی 5 مرداد به تظاهرات پپردازدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، علی اویس زیدی دبیرکل سازمان دانشجویان امامیه روز گذشته در نشست خبری در شهر دیره اسماعیل خان ایالت خیبر پختون خوا طی سخنانی اظهار داشت: تا زمانی که شیعیان در بند نهادهای امنیتی آزاد نشوند ما آرام نخواهیم گشت، ما علیه این اقدام غیرقانونی به اعتراض خواهیم پرداخت، ما شهروندان پاکستانی به کشور خود عشق می ورزیم و خواستار اجرای فوقیت قانون اساسی در کشور هستیم.

وی افزود: روند بازداشت و ناپدید شدن شهروندان شیعه از 5 سال گذشته ادامه دارد، اکنون چندین تن از جوانان ما به دست نهادهای امنیتی ربوده شده اند و تعدادی از جوانان ما از بند آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشته اند، آزادی این جوانان به طور قطع به فوقیت قانون اساسی منجر شده است، اما متاسفانه همچنان بسیاری از شیعیان ما همچنان در بند سازمان های اطلاعاتی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی افراد ربوده شده به دست نهادهای اطلاعاتی پاکستان باید در انظار عمومی آورده شوند و در صورتی که مرتکب جرم و یا جرایمی شده باشند در دادگاه های کشور مورد محاکمه قرار گیرند و تمامی افراد بی گناه ربوده شده هرچه فوری آزاد گردند.

وی با هشدار به مقامات نهادهای اطلاعاتی پاکستان ابراز داشت: در صورتی که افراد ربوده شده به دست سرویس های اطلاعاتی طی دو هفته آزاد نگردند، پنجم مرداد ماه به صورت سرتاسری در تمامی شهرهای پاکستان به تظاهرات و اعتراض خواهیم پرداخت که دایره تظاهرات به مرور به کشورهای مختلف دنیا گسترش خواهد یافت.

علی اویس زیدی تصریح کرد: مسئله ناپدید شدن شهروندان شیعه روز به روز در حال تبدیل گشتن به یک مسئله بزرگ است و اعضای خانواده افراد ربوده شده برای آزادی عزیزانشان در به در به ادارات و سازمان های مختلف دولتی و نظامی مراجعه می کنند اما هیچکدام از این سازمان ها پاسخگوی درخواست های این خانواده ها نیستند.

وی ادامه داد: این اقدام بسیار نگران کننده است، افراد بازداشت شده توسط سرویس های اطلاعاتی شهروند پاکستان هستند و این حق قانونی و مسلم آنهاست که وضعیت افراد بازداشت شده به خانواده هایشان گزارش داده شود، در حال  شیوع ویروس کرونا به نگرانی های خانواده های افراد ربوده شده افزوده است و هر لحظه خواهان دریافت گزارشی از وضعیت سلامت عمومی عزیزانشان هستند.

ارسال نظر

 
1