خبر فوری

 
فراخوان برای "راهپیمایی طولانی" به منظور انتقاد از ثبت شکایات علیه افراد شیعه و مراسمات مذهبی
کد خبر :1151288901

17:28 1399/11/08


برچسب ها : اربعین, اربعین حسینی, افراد تکفیری, تحصن, حجت الاسلام و المسلمین ناظر عباس تقوی, راهپیمایی, سپاه صحابه, شورای علمای شیعه, شیعه, شیعیان پاکستان, کراچی,

رئیس بخش ایالت سند شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی از برگزاری راهپیمایی طولانی از شهر سکهر تا منزل وزیر ارشد ایالت سند در کراچی به منظور اعتراض به درج شکایات علیه افراد شیعه شرکت کننده در مراسم پیاده روی اربعین امسال برگزار شده در پاکستان و سخنرانان شیعه، خبر داد.


سند: به گزارش راز نیوز| حجت الاسلام و المسلمین سید ناظر عباس تقوی رئیس بخش ایالت سند شورای علمای شیعه پاکستان در گفتگو با اصحاب رسانه ضمن اعلام برگزاری راهپیمایی عظیم، اظهار داشت که با حضور پرشور شیعیان در "راهپیمایی طولانی " از باشگاه خبرنگاران شهر سکهر تا مقابل منزل وزیر ارشد ایالت سند در کراچی، مورخ 14 فوریه برابر 26 بهمن ماه راهپیمایی انجام خواهد شد و با رسیدن مقابل منزل وزیر ارشد این راهپیمایی به تحصن تبدیل می شود.

وی افزود: این تظاهرات به منظور انتقاد و غیرقابل قبول بودن ثبت شکایات زیاد علیه شیعیان شرکت کننده در پیاده روی نمادین اربعین حسینی داخل کشور و شکایات ثبت شده علیه مراسمات مذهبی از جمله روضه ها انجام می گیرد.

گفتنی است براساس گزارش های به دست آمده، رئیس ایالت سند شورای علمای شیعه و نایب رئیس ارشد او درحال دیدار با مقامات انجمن ها، سازمان ها و دسته های شیعه در نقاط مختلف ایالت سند در این راستا هستند. در متن فراخوان بیان شده است که شیعیان با در دست داشتن پرچم حضرت عباس (علیه السلام) در این راهپیمایی شرکت کنند.

شایان ذکر است دولت های ایالت سند و پنجاب پس از تاثیر پذیری از فشار گروه های تکفیری-تروریستی به ویژه سپاه صحابه در فضای اربعین حسینی امسال، علیه بسیاری از شرکت کنندگان در پیاده روی نمادین اربعین حسینی که در داخل کشور پاکستان به دلیل بسته بودن مرزها برگزار شد، شکایات درج کردند. همچنین درحال حاضر نیز شکایاتی علیه تعدادی از علمای برجسته شیعه کراچی به دلیل بیان تاریخ و بدون توهین و نامبردن خلفا، علیه آنها تحت فشار افراد تکفیری پرونده سازی شده است؛ گفتنی است این اقدام دولت های محلی تحت فشار عناصر تروریستی چون اورنگزیب فاروقی و غیره به منظور محدود کردن مراسمات مذهبی شیعه در سراسر پاکستان و ابراز خشم سپاه صحابه از پیاده روی صدها هزار نفری شیعیان اعم از کودک و نوجوان، زن و مرد در اربعین امسال است.

 

 

ارسال نظر

 
1