خبر فوری

 
فدراسیون پاکستان _ایران به دنبال تجارت با ارز ملی با تهران
کد خبر :324581360

14:18 1397/08/20


برچسب ها : اقتصاد, ایران, پاکستان, تجارت,

خواجه حبیب الرحمان : دولت برای جلوگیری از مسدود شدن و نجات صنایع در اسرع وقت پروژه گازی با ایران را تکمیل کند. برای افزایش صادرات، باید تعداد قطارهای حمل بار را نیز افزایش دهیم.


رئیس فدراسیون فرهنگ و تجارت پاکستان _ ایران با ارائه پیشنهاد اینکه تجارت خود با تهران را نیز توسط ارز ملی انجام دهیم گفت : به مقداری که می‌توانیم با ایران تجارت داشته باشیم، باکشور دیگری نمی توانیم. دولت به دلیل کمبود گاز، باید از مسدود شدن صنایع جلوگیری کرده و به طور فوری پروژه گازی ایران را به اتمام برساند.

وی این سخنان را خطاب به هیئت تجاری که در خانه وی حضور یافته بودند گفت.

وی افزود ،افزایش روابط اقتصادی میان پاکستان و ایران باعث بهبودی وضعیت امنیت مرزها ،ارتقاء روابط تجاری و اقتصادی خواهد شد. روابط میان دو کشور با اجرای تحریم های جدید آمریکا علیه ایران متاثر نخواهند شد، روابط تجاری پاکستان و ایران بدون در نظر گرفتن نفت، با افزایش 20% درصدی به مبلغ 642 میلیون دلار رسیده است. برای افزایش صادرات باید تعداد قطارهای حمل ونقل مسیر کویته - زاهدان را افزایش دهیم.

وی همچنین اظهار داشت، بدون برطرف کردن مشکلات روابط بانکی دوکشور، نمی توان مسائل موجود در روابط تجارت و اقتصاد دو کشور را حل کرد.

ارسال نظر

 
1