خبر فوری

 
 
عملیات نیروهای ارتش پاکستان در منطقه جهانو ایالت بلوچستان / ربوده شدن یکی از جوانان بلوچ توسط ارتش پاکستان
کد خبر :1820243662

19:38 1398/03/28


برچسب ها : ارتش, بلوچستان, پاکستان,

تعداد زیادی از نیروهای زمینی ارتش پاکستان برای پاکسازی مناطق نال کور و جهل جهاؤ از توابع تحصیل جهاؤ استان آواران ایالت بلوچستان از حضور شبه نظامیان بلوچ، وارد منطقه شده اند.


بلوچستان: به گزارش رازنیوز، تعداد زیادی از نیروهای زمینی ارتش پاکستان برای پاکسازی مناطق نال کور و جهل جهاؤ از توابع تحصیل جهاؤ استان آواران ایالت بلوچستان از حضور شبه نظامیان بلوچ، وارد منطقه شده اند. طبق گزارش منابع محلی بلوچستان، نیروهای ارتش پاکستان قبل از این نیز با به آتش کشیدن مناطق مسکونی بلندی های نال مور و جهل جهاؤ، مردم ساکن در مناطق را مجبور به کوچ کردند.
به گفته منابع محلی، ارتش پاکستان با آلوده کردن چشمه های آب آشامیدنی مناطق نامبرده به سموم کشنده طی سال گذشته، موجب جان باختن مردم شدند که فهرست اسامی افراد جان باخته طی این حادثه در اختیار جنبش ملی بلوچ آواران موجود است.

از طرفی طبق خبرهای بدست آمده، نیروهای ارتش پاکستان با دستگیری یکی از جوانان بلوچ به نام بجار فرزند قادر از شهر صنعتی حب بلوچستان، به جای نامشخصی منتقل کردند. طبق تحلیل کارشناسان مسائل سیاسی بلوچستان، مجددا موج ربودن افراد بلوچ از بلوچستان و دیگر ایالت ها به شدت آغاز شده است.

ارسال نظر

 
1