خبر فوری

 
 

بلوچستان : به گزارش راز نیوز | یک عملیات دیگر دایره مبارزه با تروریسم ساختگی ثابت شد. افرادی که در چند روز گذشته در ماوار کشته شدند ، در بازداشت بودند که در دوره های مختلف ربوده شده بودند.

 

دو روز پیش دایره مبارزه با تروریسم مدعی شده بود که پس از دریافت خبر از حضور نیروهای مسلح گروه ملی گرا در منطقه کوهستانی ماوار در حدود 60 کیلومتری کویته، عملیات جستجو را انجام داد. دایره مبارزه با تروریسم در ادامه اظهار داشت در جریان عملیات در اثر تبادل آتش بین نیروها و افراد مسلح چهار نفر کشته شدند ، در حالی که شش نفر موفق شدند در عملیات فرار کنند. مقدار زیادی اسلحه و مهمات مورد استفاده تروریست ها کشف شد. اعضای گروه مسلح از ماه گذشته در حملات به نیروها نقش داشته اند.

 

از طرف دیگر محققان توانسته اند حداقل یکی از کشته شدگان را به صورت کامل شناسایی کنند که از سالها ربوده شده بود و به گفته محققان سه فرد کشته شده دیگر نیز به دلیل تشابهات جسمی با افراد ربوده شده آنها را نیز ربوده شده عنوان کردند.

 

منابع گفتند که کشته شدگان شامل ملا مادو مزارانی مری بود که دو سال پیش توسط نیروهای پاکستانی و آژانس های اطلاعاتی از خانه اش در ایستگاه جتاک در کویته بازداشت و ربوده شده بود.

 

منابع عکس های کشته شدگان منتشر شده توسط دایره مبارزه با تروریسم را بررسی کردند و دریافتند که هر چهار نفر از فاصله نزدیک به سرشان شلیک شده است. این امر ادعای تبادل آتش یا رویارویی رو در رو را بیشتر تضعیف می کند.

 

در گذشته، ساختگی بودن چندین عملیات دایره مبارزه با تروریسم اثبات شده است. امسال ، دایره مبارزه با تروریسم در یک درگیری ساختگی در منطقه مستونگ بلوچستان ، 5 نفر را کشته است که چند ماه قبل ربوده شده بودند.

 

سمیع الله و جمیل بلوچ که توسط دایره مبارزه با تروریسم بازداشت و بعداً در یک درگیری ساختگی کشته شدند ، در ژانویه سال جاری توسط نیروهای امنیتی دستگیر و دو بار در دادگاه حاضر شده بودند. سه کشته دیگر عارف مری ، یوسف مری و شاه نظر بودند.

 

فعالان حقوق بشر ، از جمله احزاب ملی گرای بلوچ ، خواستار تحقیق در مورد قتل حضوری پنج ربوده شده در مستونگ شده اند ، در حالی که جان دیگر افراد ربوده شده نیز در خطر است.

ارسال نظر

 
1