خبر فوری

 
 
عملیات ارتش در مناطق میر علی و خیسور و هلاکت 5 تن از اعضای گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان
کد خبر :108048596

16:38 1399/11/05


برچسب ها : ارتش پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریست های تحریک طالبان پاکستان, تروریسم, خیسور, عملیات نظامی, میر علی, وزیرستان شمالی,

نیروهای امنیتی پاکستان دو عملیات در مناطق میرعلی و خیسور انجام داده و از هلاکت پنج تن از عناصر تروریستی از جمله فرمانده سید رحیم خبر دادند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| نیروهای امنیتی پاکستان دو عملیات در مناطق میرعلی و خیسور انجام داده و از هلاکت پنج تن از عناصر تروریستی از جمله فرمانده سید رحیم خبر دادند.

براساس گزارش منتشر شده، نیروهای ارتش پاکستان طی عملیاتی موفقیت آمیز در منطقه میرعلی از وزیرستان شمالی سه تن از عناصر تروریستی از جمله فرمانده سید رحیم ملقب به عابد به همراه دو تن از همراهانش از اعضای گروه ای کی تحریک طالبان پاکستان را به هلاکت رساندند. سید رحیم ملقب به عابد تروریست تحت تعقیب از سال 2007 تاکنون در بیش از 17 عملیات، طرح ریزی عملیات و فرماندهی نقش داشته است. وی در گذشته در مناطق وانا و میرعلی رئیس دو پایگاه آموزش مهاجمان انتحاری بود. او سال 2018 میلادی توسط نیروهای افغانستان دستگیر و پس از یکسال آزاد شد. براساس گفته رسانه های پاکستان، سازمان های امنیتی دشمن پاکستان سید رحیم را مسئول جذب نیرو برای ترور و اقدامات تروریستی و سازماندهی آنها کرده بودند. فرد تروریست در حملات اخیر علیه نظامیان پاکستان از جمله حمله در کمربندی میرعلی در دسامبر 2020، حمله نزدیک پمپ بنزین القریش ژانویه 2021، طرح ریزی عملیات های مختلف انفجار بمب های کنترل از راه دور از نوامبر 2020 تا ژانویه 2021 و عملیات های اجرایی به صورت مستقیم نقش داشته است. وی همچنین مغزمتفکر حمله به چهار تن از نماینده های قبایل محلی و سه تن از مهندسان درتلاش برای ساخت و توسعه در منطقه خیسور نیز بود.

گفتنی است طی عملیات نیروهای امنیتی در منطقه خیسور، فرد تروریست به اسم سیف الله به همراه همدستش از اعضای تحریک طالبان پاکستان نیز به هلاکت رسیدند که گفته می شود این افراد در حملات انفجاری علیه نیروهای امنیتی در خیسور به صورت مستقیم نقش داشتند.

ارسال نظر

 
1