خبر فوری

 
 
عمران خان: کسی که مشکل را از طریق جنگ حل کند به فکر انسانیت نخواهد بود
کد خبر :375764534

18:25 1400/09/18


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, جنگ, چین, عمران خان, گفتگوی مطبوعاتی, مذاکره, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان طی گفتگوی مطبوعاتی در اسلام آباد گفت: کسی که سعی می کند مشکل را از طریق جنگ حل کند به فکر انسانیت نخواهد بود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عمران خان نخست وزیر پاکستان طی گفتگوی مطبوعاتی در اسلام آباد گفت: کسی که سعی می کند مشکل را از طریق جنگ حل کند به فکر انسانیت نخواهد بود و افراد با این طرز تفکر و به خاطر سلاح هایشان مغرور هستند.

وی افزود: ما از پروژه سی پیک بهره میبریم همچنین خواهان اتحاد میان مردمان کشور های مختلف هستیم، به همین دلیل به دنبال حل مشکل ایران با عربستان هستیم.

ایالات متحده آمریکا و چین می خواهند جلوی افزایش فاصله های ارتباطی میان یکدیگر را بگیرند همچنین ممکن است آمریکا و چین بر سر تجارت اختلاف نظر داشته باشند ولی نباید این اختلاف نظر ها تبدیل به جنگ سرد شود.

وی بیان کرد: آخرین باری که ما بخشی از جنگ سرد بودیم آسیب های زیادی متوجه ما گردید به همین دلیل اکنون متعلق به هیچ بلوکی نخواهیم بود.

وی همچنین با بیان اینکه افغانستان در جنگ سرد پس از ورود شوروی به این کشور تلفات زیادی از جمله کشته شدن بیش از 200 هزار افغان شد گفت: صلح در افغانستان امری بسیار ضروری است.

ایشان همچنین خواستار رفع مسدودیت از اموال و دارایی های افغانستان شد و گفت: ما باید افغانستان را از بحران انسانی نجات دهیم زیرا بحران انسانی در آنجا به همه از جمله پاکستان آسیب خواهد رساند همچنین پاکستان نقش کامل خود را در افغانستان ایفا خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1