خبر فوری

 
عمران خان پس از یورش های پلیس به منازل اعضای حزب وی: راهپیمایی و اجتماع بزرگ در اسلام آباد حتما برگزار می شود
کد خبر :72727291

16:46 1401/03/03


برچسب ها : احزاب سیاسی, امور سیاسی, پاکستان, حزب تحریک انصاف, رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان, عمران خان, لاهور, کراچی, یورش, یورش پلیس,

نیروی پلیس شب گذشته طی اقدامی ناگهانی و از قبل طرح ریزی شده با انجام 1100 عملیات به منازل اعضای سیاسی و برجسته حزب تحریک انصاف PTI بدون داشتن مجوز قانونی، یورش برد. عمران خان نیز در واکنش به این اقدامات دولت، بر برگزاری حتمی اجتماع بزرگ در اسلام آباد و راهپیمایی به سمت پایتخت پافشاری کرده و 60 درصد کابینه دولت فعلی را مجرم عنوان کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نیروی پلیس شب گذشته طی اقدامی ناگهانی و از قبل طرح ریزی شده با انجام 1100 عملیات به منازل اعضای سیاسی و برجسته حزب تحریک انصاف PTI بدون داشتن مجوز قانونی، یورش برد.

درپی این اقدام عمران خان نخست وزیر اسبق پاکستان و رئیس حزب تحریک انصاف در پیام توییتری این اقدام را نشان دهنده چهره اصلی حزب ن لیگ عنوان کرد و افزود: اعتراضات مسالمت آمیز حق تمامی شهروندان است، هر زمان که حزب ن لیگ روی کار می آید فطرت فاشیستی او نمایان می شود.

وی افزود: ما در دوران حکومت خود راهپیمایی و اجتماعات احزاب ن لیگ، مردمی پاکستان و جمعیت علمای اسلام را متوقف نکردیم درحالیکه  هجوم آنها به منازل اعضای ما سوالات جدی را در مورد گردانندگان آنها ایجاد می کند.

 

یورش به منازل اعضای حزب PTI

شایان ذکر است پس از اعلام راهپیمایی و اجتماع بزرگ در اسلام آباد توسط عمران خان و پافشاری وی در این رابطه، نیروی پلیس بدون مجوز قانونی علیه منازل اعضای حزب تحریک انصاف در کلانشهر های کراچی و لاهور یورش برده و وارد منازل آنها شده است. به گفته خبرگزاری 24، نیروی پلیس در این بین 1260 نفر را دستگیر کرده است.

گفتنی است این یورش ها اعتراضات گسترده ای به همراه داشته است.

 

مسدود سازی تمامی مسیر های منتهی به اسلام آباد

به گفته منابع وابسته به وزارت امور داخلی ایالت پنجاب، تمامی مسیر های ورودی به اسلام آباد پایتخت پاکستان (جهت جلوگیری از برگزاری اجتماع بزرگ عمران خان) مسدود شده و حمل و نقل نیز بسته شده است. همچنین به تمامی راننده ها و سازمان حمل و نقل اعلام شده است که کسی اجازه ارائه خودروهای خود برای استفاده در راهپیمایی را ندارد.

علاوه بر مسدود سازی مسیر های منتهی از نقاط مختلف ایالت پنجاب به اسلام آباد، مسیر ایالت خیبر پختون خوا به اسلام آباد نیز مسدود شده است.

برای کنترل امنیت اسلام آباد من جمله مناطق قرمز، درخواست استقرار نیروی رنجر، ارتش و سپاه مرزی شده است و در همین راستا 2 هزار نیروی سپاه مرزی به اسلام آباد اعزام شده اند.

ناگفته نماند دولت فدرال پاکستان علاوه بر تدابیر فوق جهت جلوگیری از برگزاری اجتماع بزرگ عمران خان در اسلام آباد مورخ 4 خرداد، دستور اعمال بند 144 یعنی برخورد با هرگونه اجتماع بیش از 3 نفر را صادر کرده است.

 

نشست مطبوعاتی عمران خان

عمران خان نخست وزیر اسبق پاکستان و رئیس حزب تحریک انصاف در نشست مطبوعاتی در پشاور، گفت: اکنون تصمیم گیری می شود که آینده پاکستان چگونه باشد، ما به دنبال آنیم تا پاکستانی مطابق با آرمان های بنیانگذار آن تشکیل دهیم. وی 60 درصد از اعضای کابینه دولت حاکم را مجرم و فاسد مالی عنوان کرد و با بیان اینکه اینها به قید ضمانت آزاد شده اند، افزود: از ارگان های تصمیم گیرنده کشور  و دادگاه درخواست دارم که درست تصمیم گیری کنند چون نگاه مردم به سمت آنها است.

ارسال نظر

 
1